** Barnehagestart ** Trenger dine tips!

StinkiStini

Forumet er livet
Jenta mi starter i barnehagen på mandag.
Hun er 1,5år.

Jeg trenger alle gode tips, råd og info! Hehe

Hva trenger vi?
Gode tips til votter, luer og alt mellom himmel og jord?![:D]

Skal på shopping imorra![;)]

Hun har kun ullklær til innerste klær mot kroppen ( body, genser, strømpebukser )
Har endel hjemmestrikk ( bukser, sokker og gensere )
Ulldresser.
Har regndress fra KidsComfort.
Skal kjøpe reimadress imorra ( Reima tec har jeg forstått er best? ).
Støvler med for inni som kan knytes igjen øverst, cherrox og Ponny vintersko.
Tøfler fra ponny og crogs.
Noen dresser i fleece.
Vogn til soving: Odenwalder dunpose med lammeskinn nedi + ullteppe over.

Jeg er så nervøs!
Livredd for at hun skal fryse, være våt eller ikke trives![:(][&:]
Tror nok hun vil trives, men gaanske redd for våt/kald o.l

Vi fikk ett skriv fra barnehagen om det vi trengte.

Her har vi vertfall hals, votter, lue, ullsokker, regnklær, vinterdress, fleecedress, ullbukse og ekstra skift liggende i barnehagen fast.

Lykke til for snuppa di i barnehagen[:)]

Huska jeg grua meg fælt jeg også, men gikk over all forventning og ho stortrivdes[:)]

Av votter, anbefaler jeg de du kan dra langt oppetter armene, så de ikke faller av!
Ellers høres alt du har, helt topp ut[:D] Lykke til[:D][:D]

Høres masse fornuftig ut.

Jeg synes ikke du trenger å være redd for at jenta di skal fryse. Hun kommer til å bli sjekka ofte om hun virker kald og hvis barnehagen er som vanlig så vil de enten aktivere henne til å bli varm eller ta henne inn.
Blir hun våt får hun komme inn.
Og husk at ikke alltid det dyreste er det beste - når det kommer til klær og utstyr!! Du kan jo høre med barnehagen hva de forventer at du har. Det hele kommer jo an på hvor du bor i landet.

Bare kom på det med votter når jeg leste innlegget over. Jeg liker ikke i barnehagen når barna har glidelås på vottene sine for de er så vanskelig å ha på. Liker også lange votter. Og vent en god stund før du kjøper hansker[:)]

Har sett på coop friends dressen siden den kommer bra ut i forhold til varme og vann,
men den er så mye større, tyngre og mer klompette enn Reima sin. Passer nok bedre til eldre barn!

Amalie er jo bare ei lita jente, og nå har hun en sann tung dress her til hjemmebruk... hun trives ikke i den.
Så det blir Reima, den er lett og enklere å bevege seg i etter hva jeg har sett og hørt[:)]

Skal notere meg vottene, for det er det vi i hovedsak mangler mest av!

Ullhals har vi en av, skal ha en til.
 Noterer meg hjelmlue![:)] Har leita etter det men ikke funnet enda.

Greit å både ha feks en fleecedress og strikketøy, ekstra par votter og lue og lester. Slik at hun har noe tørt å sove i hvis de har vært ute og hun har blitt våt. Men ellers så ville jeg gitt beskjed til bhg at de bare måtte gi beskje hvis det var noe hun trengte. :)

ORIGINAL: satine

Greit å både ha feks en fleecedress og strikketøy, ekstra par votter og lue og lester. Slik at hun har noe tørt å sove i hvis de har vært ute og hun har blitt våt. Men ellers så ville jeg gitt beskjed til bhg at de bare måtte gi beskje hvis det var noe hun trengte. :)

Jepp!
Tenkte kjøpe en eksta freecedress fra barnashus.
Så har hun to veldig tykke strikkabukser til å ha under vinterdress/regndress.

Så kan hun ha en fast ulldress som hun sover i ute, slik den alltid er tørr.
Og egne ullvotter som hun kan ha når hun sover også kanskje? Slike som ikke tåler snø/regn men varmer godt!?

Gleder/gruer meg i samme slengen her.
Hun kommer til å kose seg veldig, men åååh![:o]

Anbefale reimavottene, de som e lange.
Gode og vanntette og kan festas fast i reimadressen.

ORIGINAL: Niiiitah87

Anbefale reimavottene, de som e lange.
Gode og vanntette og kan festas fast i reimadressen.

Da blir det uten tvil et par av de![:)]

Kivat har kjempe gode hjelm luer[:D][:D]
Skal se om jeg finner en link itl deg

Men ellers ser det ut som du har alt under kontroll[;)]

http://litenoglekker.no/index.php?main_page=index&cPath=31_32

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: StinkiStini

Har sett på coop friends dressen siden den kommer bra ut i forhold til varme og vann,
men den er så mye større, tyngre og mer klompette enn Reima sin. Passer nok bedre til eldre barn!

Amalie er jo bare ei lita jente, og nå har hun en sann tung dress her til hjemmebruk... hun trives ikke i den.
Så det blir Reima, den er lett og enklere å bevege seg i etter hva jeg har sett og hørt[:)]

Skal notere meg vottene, for det er det vi i hovedsak mangler mest av!

Ullhals har vi en av, skal ha en til.
Noterer meg hjelmlue![:)] Har leita etter det men ikke funnet enda.

Jeg har kjøpt på Name It, i ull. Ellers liker jeg Tom og Trine-hjelmluene de har på Sparkjøp. Reima har også flere varianter.

Jeg har valgt å kjøpe "tynn" hjelmlue i ull, og heller hatt en vann og vindtett reimalue utenpå.

Vi har prøvd den på Name It, men den satt så stygt på hodet hennes.
Ikke behagelig![&:]

Har ikke sparkjøp i nærheten heller.

Men skal innom Reflex imorra, der har de reima!
Skal skjekke ut litt[:D]

Tenkte også tynn hjelmlue og heller tykkere uttapå ja.

Uuuff, mye å tenke på![8D][:D]

Back
Topp