Barnehagestart og søvnkrøll

Andunge

Glad i forumet
Nå har mini begynt så smått i barnehagen. Han har gått der et par-tre timer hver dag i hele desember. Men han våkner så ofte på natten nå, flere ganger, hylskriker og er vanskelig å trøste. Jeg regner med det er i sammenheng med barnehagestart siden oppvåkningene startet sånn omtrent samtidig.

Har dere opplevd noe av det samme? Og hvor lenge varte det?

Min eldste hadde det 2-3 uker etter barnehagestart. Helsestasjonen mente det var nattskrekk (vi filmet og viste dem ved neste kontroll). De varte flere uker og har kommet tilbake et par ganger, men nå er det lenge siden. Får du kontakt med barnet når du prøver å trøste?

Min eldste hadde det 2-3 uker etter barnehagestart. Helsestasjonen mente det var nattskrekk (vi filmet og viste dem ved neste kontroll). De varte flere uker og har kommet tilbake et par ganger, men nå er det lenge siden. Får du kontakt med barnet når du prøver å trøste?

Det virker noen ganger som han ikke ser oss, øynene hans er halvåpne men vi får ikke kontakt. Det eneste som, som regel, får han til å roe seg er å se på bilder/video på telefonen min. Har vært innom tanken at det kan være natteskrekk.

Det virker noen ganger som han ikke ser oss, øynene hans er halvåpne men vi får ikke kontakt. Det eneste som, som regel, får han til å roe seg er å se på bilder/video på telefonen min. Har vært innom tanken at det kan være natteskrekk.
Det kan være nattskrekk. Har dere planlagt noen time hos helsestasjonen i nær fremtid?

Vi hadde en periode med dette på rundt samme tid som barnehagestart, men fant ut det mest sannsynlig var utviklingstrinn som gjorde det (baby på 11,5 mnd), og det var over på ca. 2 uker hos oss (vet om folk som det har vart i 5-6 uker og).

Back
Topp