barnehagestart..hjelp

mammatil2jenter

Forumet er livet
å mye har dere liggenede i barnehagen?

hva har dere kjøpt av utstyr til de små..?
henriette går ikke enda men har kjøpt et par sko i str 20. og så har jeg støvler i 19. og dresser osv...

hun drikker jo mme ,men er jo nesten 1 år da hun begynner 1 mnd i fra,så lurer på om hun bare skal drikke vanelig melk.. så slutte med flaske,skal begynne med det snart.. rebecka var bare litt over 1 året da hun begynte å bruke glass,så vi får se...

de begynner jo her i huset med tilvenning om 14 dager...hjelpesssssssssssss.
det går jammen med fort...

Ja har lurt litt på det der med mme jeg også siden han drikk det enda. Men der jeg jobbet får da var det en unge som fikk mme på flaske når han hadde sovet blund(han var da like gammel som være når han begynte)

Ja nå er det ikke lenge igjen til vi har barnehagebarn- det går alt for fort.

Lurer litt selv hva dere har kjøpt av utstyr

Dette synes jeg er greit å ha liggende i bhg:
Dress; en som foret kan tas ut av slik at den er grei å bruke på høsten
Regntøy
Støvler
Lue
Fleece/strikke genser og bukser

Skiftetøy til å ha inne.
Tips: stilong i stede for strømpebukser, så er det lett å skifte om de bare har blitt våte på beina ute..

Ang drikke, jeg ville ha sagt at hun skulle få mme til hun var et år. Vil tro man må holde mme selv?? Og satt ned en flaske eller tutekopp med hennes navn på som hun kunne bruke til måltidene..

Jeg kommer til å kjøpe:

- vinter/høst dress
- stilongser i ull
- tynne ullbodyer
- fleecedresser
- støvler
- vanlige sko
- innesko/tøfler
- GODE votter
- GOD lue

-->regntøy har jeg
(tykkere ullsokker, ullgensere og ullbukser har jeg flust av. Veldig kjekt å arve[:)])

Lurer veldig på dette med grøt jeg da. Benjamin vil fortsatt ikke ha no særlig brød. Nekter! Og hvis han spiser så er det en halvbrødskive..Kansje! Så jeg håper inderlig de lager grøt i barnehagen, han kan da ikke sulte heller??[8|]

Når det gjelder MME så tror jeg nok at de får ei flaske når de skal sove. Og når de har passert 1 år så
kan man vel bytte ut den gradvis med vanlig melk??[8|]
Huff..veldig usikker på dette altså[&:][8|]

ORIGINAL: smd87

Jeg kommer til å kjøpe:

- vinter/høst dress
- stilongser i ull
- tynne ullbodyer
- fleecedresser
- støvler
- vanlige sko
- innesko/tøfler
- GODE votter
- GOD lue

-->regntøy har jeg
(tykkere ullsokker, ullgensere og ullbukser har jeg flust av. Veldig kjekt å arve[:)])

Lurer veldig på dette med grøt jeg da. Benjamin vil fortsatt ikke ha no særlig brød. Nekter! Og hvis han spiser så er det en halvbrødskive..Kansje! Så jeg håper inderlig de lager grøt i barnehagen, han kan da ikke sulte heller??[8|]

Når det gjelder MME så tror jeg nok at de får ei flaske når de skal sove. Og når de har passert 1 år så

Det med grøt, ja håper de kan lage grøt i barnehagen, aksel er heller ikke så glad i brød, brekker seg å styrer, spiser maks 1\2 skive uten skorper

ORIGINAL: Anita sin gutt

Jeg kommer til å kjøpe:

- vinter/høst dress
- stilongser i ull
- tynne ullbodyer
- fleecedresser
- støvler
- vanlige sko
- innesko/tøfler
- GODE votter
- GOD lue

-->regntøy har jeg

Det med grøt, ja håper de kan lage grøt i barnehagen, aksel er heller ikke så glad i brød, brekker seg å styrer, spiser maks 1\2 skive uten skorper

Ja det kan være litt frustrerende igrunn. Han var jo kjempe flink for en stund siden og spiste en brødskivehver dag, men så vil han plutselig ikke ha mer. Det er ikke det at han brekker seg, han vil bare ikke ha det. Enda jeg prøver hver eneste dag.. Jaja...man må nok bare fortsette å prøve å prøve å prøve[&:][:)].

Jeg kommer til å kjøpe:

- vinter/høst dress
- stilongser i ull
- tynne ullbodyer
- fleecedresser
- støvler
- vanlige sko
- innesko/tøfler
- GODE votter
- GOD lue

-->regntøy har jeg

vil tro de lager grøt til de som trenger det,der jeg jobba før gjorde vi nå ihvertfall det[:)] Barna må jo få i seg mat[:)] Å jeg spurte bhg om de ga mme hvis det var nødvendig, å det gjorde de jo såklart sa de[:)]  nå slipper jeg å tenke på akkurat det med mme da,Aron vil kun ha mme på mårran før grøt han[8|][:)]

Å som du sier smd87 så begynner de jo å vennes til kumelk når de nærmer seg året også da.... så får vi bare håpe at det går knirkefritt[:-][8D]

De gir de små grøt i barnehagen og mme om de skal ha det [:)]

Jeg har kjøpt:

*innesko
*navnemerkelapper
*lue
*regntøy
*støvler (selvom han ikke går)
*stonz
*regnsokker
*skal kjøpe høstdress bare jeg finner størrelsen

jeg har egentlig mye utstyr fra eldste, men har skrevet litt på ønskelisten til bursdagen[:)] Sko skal jeg ikke ha før hun går, så har noen reima sokkesko som skal brukes. De er vanntette[:)] Har en reflex dress i str 74 satser på den holder en liten stund, eller til jeg finner fram reima i str 80 etter eldste[8D] vinterdress i str 80 må jeg ha. ellers klær som man ville hatt hjemme om de ikke gikk i bhg[:)]

ang mme, så tenker jeg hun skal få en flaske mme morgen og en kveld( stort sett det hun får nå også), så får hun vann i bhg fram til hun begynner å drikke melk. Begynner tilvenning om 14 dager vi også[&:]

Back
Topp