Barnehagestart (hjelp til handleliste)

Bleiemos

Forumet er livet
Kjære gullgutten min begynner i barnehage neste uke, så i morgen skal jeg inn til byen for å handle til barnehagestart. Til nå har jeg skrevet ned:

Utesko
innesko
støvler
mer sokker
Skikkelige votter
Ryggsekk

Kjeledress har han, og regnklær får jeg nok låne av en veninne.  Hva mer bør jeg huske? Ellers noen gode tips til hva som kan være nyttig?

varme klær til å ha under dressen![;)]

ORIGINAL: annika_27

varme klær til å ha under dressen![;)]

Tror han har bra med klær, men har lurt litt på å kjøpe en sånn hel, tynn ulldress! Kan jo være grei å ha å leke i også..:)

Et par ekstra strømpebukser [:)]
Viktig å ha gode varme klær til den dagen og til skift [:)]

tynne ullklær, hjemmestrikka ull ell fleece, flere par votter, flere luer (både tykke og tynne), sklisokker/tøffler, mengder av boddyer og strømpebukser, ville fått tak i stonz om han ikke går enda - de er også geniale til å ha på bena når de små sover i vogna! ( www.stonz.no )
Myggnett, regntrekk vognpose, lammeskinn til vogna....navnelapper til merking av klær og utstyr (www.navnelapper.no), matboks, ekstra smokker som kan ligge i bhg - med navn på!!

Nå gadd jeg ikke å rulle ned å lese hva andre har skrevet, men er er det snuppa skulle ha med i bhg:

Regntøy
Støvler
Dress
Tøfler/sandaler
Bleier
Drikkeflaske
Tøy-skift (har 2 skift som ligger i barnehagen)
Kremer (snuppa har rumpe-krem og kulde-krem der nede)
Bamsen og tutten (hun føler seg trygg med bamsen nemlig)
Ullundertøy (body, bukse og sokker)
Jakke
En tykk genser (ull/fleece etc.)
Lue
Votter

[:D]

ORIGINAL: Niceday

tynne ullklær, hjemmestrikka ull ell fleece, flere par votter, flere luer (både tykke og tynne), sklisokker/tøffler, mengder av boddyer og strømpebukser, ville fått tak i stonz om han ikke går enda - de er også geniale til å ha på bena når de små sover i vogna! ( www.stonz.no )
Myggnett, regntrekk vognpose, lammeskinn til vogna....navnelapper til merking av klær og utstyr (www.navnelapper.no), matboks, ekstra smokker som kan ligge i bhg - med navn på!!

Takk for mange tips!!!:)  Han kan ikke ha ull rett på huden pga atopisk eksem, men en tynn ulldress til å ha over body og strømpebukse skulle jeg hatt! Stonz aner jeg ikke hva er engang, men han går!:) er 16 mnd. Har desverre bare en fleecepose til vogna. Skulle gjerne heller hatt lammeskinn, men så langt strekker desverre ikke økonomien denne mnd![&:] Smokk bruker han ikke, og matboks trenger de visst ikke heller. Spiser visst alt i barnehagen. Dersom han skulle trenge til turer og slikt, så tror jeg mamma har en haug igjen av mine gamle matbokser![8D] Navnelapper må jeg få fatt i! Takk, det hadde jeg ikke kommet på selv!:)

Buff synes jeg er genialt! Drar den opp bak så det ser ut som om ho har på skaut[:)] Da gjør det ingenting hvis ho har lua litt på skrå for da har ho iallfall noe utapå øra! Dessuten dekker den jo hals og nakke[:D]

ORIGINAL: AV.

Nå gadd jeg ikke å rulle ned å lese hva andre har skrevet, men er er det snuppa skulle ha med i bhg:

Regntøy  Har antakelig ordnet meg med å låne av en veninne
Støvler nedskrevet
Dress har
Tøfler/sandaler nedskrevet
Bleier Må skaffe
Drikkeflaske må skaffe flere[8D]
Tøy-skift (har 2 skift som ligger i barnehagen) trooooor jeg har bra med klær til han, men får spandere på han litt til!:)
Kremer (snuppa har rumpe-krem og kulde-krem der nede) Det må jeg huske ja, får man kuldekrem på apoteket? (Har ikke brukt det til han ennå, er ikke så veldig kaldt her, og vi er sjeldent ute å leker over lang tid)
Bamsen og tutten (hun føler seg trygg med bamsen nemlig) Tutt bruker han ikke, og tror egentlig han er trygg nok til å slippe bamsen. Men takk for tips, skal følge med på han når vi holder på med tilvenning, for å se om han kan ha behov for den!:)
Ullundertøy (body, bukse og sokker) Har, men bør ikke bruke det pga eksem[&:]
Jakke Det skulle jeg hatt ja, begynner nok å bli litt liten![&:]
En tykk genser (ull/fleece etc.) Han har en oldemor som er flink å strikke, så det er ordna!![:D]
Lue 
Votter

Lue og votter kan jeg kanskje kjøpe inn litt ekstra med ja.

TAKK FOR TIPS!!!![:D]

ORIGINAL: Line og mars snuppe

Buff synes jeg er genialt! Drar den opp bak så det ser ut som om ho har på skaut[:)] Da gjør det ingenting hvis ho har lua litt på skrå for da har ho iallfall noe utapå øra! Dessuten dekker den jo hals og nakke[:D]

Det har jeg aldri hørt om engang![8D] skal prøve å google!!!:)

ORIGINAL: Bleiemos

ORIGINAL: AV.

Regntøy  Har antakelig ordnet meg med å låne av en veninne
Støvler nedskrevet
Dress har
Tøfler/sandaler nedskrevet
Bleier Må skaffe
Drikkeflaske må skaffe flere[8D]
Tøy-skift (har 2 skift som ligger i barnehagen) trooooor jeg har bra med klær til han, men får spandere på han litt til!:)
Kremer (snuppa har rumpe-krem og kulde-krem der nede) Det må jeg huske ja, får man kuldekrem på apoteket? (Har ikke brukt det til han ennå, er ikke så veldig kaldt her, og vi er sjeldent ute å leker over lang tid)
Bamsen og tutten (hun føler seg trygg med bamsen nemlig) Tutt bruker han ikke, og tror egentlig han er trygg nok til å slippe bamsen. Men takk for tips, skal følge med på han når vi holder på med tilvenning, for å se om han kan ha behov for den!:)
Ullundertøy (body, bukse og sokker) Har, men bør ikke bruke det pga eksem[&:]
Jakke Det skulle jeg hatt ja, begynner nok å bli litt liten![&:]
En tykk genser (ull/fleece etc.) Han har en oldemor som er flink å strikke, så det er ordna!![:D]
Lue 
Votter

Lue og votter kan jeg kanskje kjøpe inn litt ekstra med ja.

TAKK FOR TIPS!!!![:D]

Kuldekrem fås kjøpt på apoteket ja![:D]

Back
Topp