Barnehagestart - alder

Vi har nettopp fått halvplass til lillefrøken på 2,5 år fra januar av. Er usikker på om vi skal takke ja eller ikke faktisk. Jeg er ikke så begeistret for barnehage generelt, og barnehagen her i særdeleshet.
 
Vår sønn måtte begynne i 60% da han var 14 mnd gammel, 4 mnd før planen. Etter 4 mnd ble det full plass som planlagt.
Men det gikk veldig fint, og vi er veldig fan av bhg, både generelt og av hans bhg. :)
(Naturlig nok, ettersom at vi vet hvor mye positivt som gjøres i bhg, siden mannen min er bhg-lærer, og jeg er på vei til å bli det.)
 
Vi har nettopp fått halvplass til lillefrøken på 2,5 år fra januar av. Er usikker på om vi skal takke ja eller ikke faktisk. Jeg er ikke så begeistret for barnehage generelt, og barnehagen her i særdeleshet.

Kan jeg spørre hva du ikke er begeistret over i bhg? På generell basis mener jeg. :) Jeg har jobbet i bhg i flere år, og er under utdanning for å bli bhg-lærer. Det er veldig interessant å høre hvorfor noen ikke vil at barna skal gå i bhg. :)
 
Kan jeg spørre hva du ikke er begeistret over i bhg? På generell basis mener jeg. :) Jeg har jobbet i bhg i flere år, og er under utdanning for å bli bhg-lærer. Det er veldig interessant å høre hvorfor noen ikke vil at barna skal gå i bhg. :)

Føler det er for mye fokus på å få barn til å passe inn i A4-boksen (skjemaer i hytt og vær, måling opp mot hverandre, PPT og logoped om det "går for tregt" i forhold til alle skjemaer osv osv osv), men igjen, så kan det jo ha noe med de dårlige erfaringene jeg har fra barnehagen her å gjøre. Og så er det et evig press og mas om at unger _må_ i barnehage, hvis ikke blir de knapt oppegående normale mennesker - og da steiler jeg, og velger motsatt bare fordi jeg kan.
 
Nr 2 var 14mnd og overmoden. Vi fikk ikke plass før, men hadde dagmamma fra ca 10mnd og det fungerte heldigvis bra, men ville heller hatt han i barnehage, de er tross alt under et ordentlig regelverk.
 
Back
Topp