Barnehagestart - alder

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor gammelt var barnet når det begynte i barnehagen?? Kunne du ønske barnet kunne begynt seinere??
 
Frøkna her begynte da hun var 1 år og 4 mnd. Perfekt tid for vår frøken.
 
Storesøster var 2 år og 4 mnd, hun kunne godt begynt litt tidligere, lillebror var 1 år og sybs det var litt tidlig, selvom han har storkost seg da
 
12,5 mnd[emoji4] for hennes del var det helt greit å starte, hu var klar. Men jeg kunne godt tenkt meg å være hjemme og utsatt det litt til.
 
10 mnd (nesten 11), gikk strålende (hun hadde såvidt begynt å gå selv). Vi brukte god tid på tilvenning da. Også går hun i familliebarnehage, de er kun 3 stk. Kjempefin overgang.
 
Storebror begynte da han var 13 mnd., lillebror da han var 15 mnd. Jeg skulle mer enn gjerne hatt de hjemme litt lenger, til 1.5/2 år. Heldigvis har jeg redusert stillingen min, så vi har masse tid sammen. :)
 
11mnd. Måtte bruke lang tid på tilvenning, men jeg studerer og bf har to dager pappaperm i uka Så da var ikke lang tilvenning et problem :)
 
Begge har begynt når de har vært rundt 1,5 år gamle ,synes det er en grei alder å begynne i :)
 
Eldste var 3.5 år. Yngste blir 2 år i januar så får se når vi får plass men har det ikke travelt.
 
Lillemor var 15 måneder .Skulle gjerne ha begynt senere ja. Lillejenta blir hjemme til hun blir 1 1/2 i alle fall, får se hvor lenge.
 
Rett over året begge to :) super opplevelse og de har stortrivdes!
 
Mine var 1 år og 8 mnd, og 15 mnd..
perfekt.
Men noen må faktisk på jobb igjen etter 11 mnd. Trist, men slik er det for mange
 
16 mnd, så helt super alder å begynne på :)
 
Første var 1,5 det syntes jeg var flott. Andre var 10 mnd, syntes det var litt tidlig så det skjer ikke igjen. Neste nå blir ihvertfall over året før barnehage start [emoji5]
 
Eldste var 18 mnd og yngste var 11 mnd. Skulle gjerne hatt yngste hjemme lengre, men hadde ikke mulighet til det økonomisk.
 
Begge jentene mine er født i feb så de begynte begge henholdsvis når de var 18 mnd.
For begge har det vært en fin alder[emoji177]
Med yngste måtte jeg være dagmamma i en 6 mnds periode for å få ting til å gå rundt. Hadde to jevngamle barn i tillegg til min[emoji6]
Var også en go ting da hun under trygge forhold fikk kjenne på at verden ikke dreier seg om henne[emoji23] ikke minst å måtte ta hensyn og dele[emoji6] go lærdom før bhg, da ble ikke overgangen så stor [emoji4][emoji1373]
 
Back
Topp