Barnehagesekk

Blessed_palms

En gang må være den første...
*MIA*
VIP
Himmelbarn
Febbisbebbis'18
Hvilken barnehagesekk har dere? Har dere samme sekk til barnet fra barnehagestart til de er ferdige i barnehagen?

Vi har en berganssekk til eldste. De begynner ikke å bruke sekk før de kommer på mellomstor avdeling (de minste går kortere turer i nærområdet), så vi har samme sekk hele veien, men ikke før de nærmer seg tre år.

Har hatt og har Bergans i hele barnehageperioden for begge barna. Veldig bra kvalitet og vasker den i vaskemaskin. Mister ikke form , ikke farge, tørker fort.veldig fornøyd. Tror de er 12l ( har 2 stk. Siden begge gikk i barnehagen ett par år sammen)

Begge mine har hver sin Berganssekk (12 liter), men sjelden de blir brukt :)

Mine har hver sin Blafre på 6l tror jeg det er. Det er plass til matboks, drikkeflaske og en bamse. Mer skal de ikke ha behov for å bære. Eldstemann har også en Bergans tursekk 12l til dagene de skal på tur, med plass til matboks, drikkeflaske, termos, sitteunderlag og et par votter. Jeg synes tursekken er for stor til vanlige dager så derfor han har Blafre i tillegg (og at han ville ha lik som lillesøster). Egentlig trenger hun ikke sekk enda, men hun synes det er veldig stas så hun måtte få en.

Bergans har jeg kjøpt.
Begynner ikke før August. Fikk anbefalt Bergans eller beckmann dersom sekken faktsik skulle brukes av barnet på tur.
De populære blafre og fjellreven var vist ikke bra for små rygger selv om de så fine ut :)

Begge har bergans. De går i friluftsbarnehage så sekk benyttes til vannflaske, skiftetøy og spisevotter fra de begynner, men 1-åringene bærer ikke sekkene selv når de er på tur.

Har berganssekk, veldig fornøyd med det. Brukes når de er på tur 1 gang i uka, veldig kjekt MedB magebelte på sekken.

De har ikke begynt å bruke sekk i barnehagen selv enda (hun er 13 mnd), men har både fjellreven og blafre liggende (som vi har fått i gave). Tenker vi får se når den tid kommer hva som sitter best på ryggen hennes.

Kommer til å gå for en som kan brukes hele barnehagetida, siden de ikke bruker den til tur når de er små. Ser utfra denne tråden at bergans virker å være et godt alternativ :)

Pick’n Pack

Vi har den minste til Bergans og tenker å bruke den hele perioden. De går mye på tur så da ønska vi oss en sekk som sitter godt på.

Back
Topp