Barnehagesøknad

lenemor

Forumet er livet
ja, fristen for å sende søknad går ut i kveld.... hva er oppstartsdato for barnehagene på høsten egentlig? Altså, når starter barnehageåret? Må skrive det i søknaden

Skrev f.o.m 2 august jeg[;)]

Bra - jeg hadde først skrevet 15. august, men så endret jeg det til 1. - da lar jeg det bare stå slik

Det er alltid start i begynnelsen av august - men de tar som regel inn de nye barna litt uti august. Vi satte 1. august som oppstart da vi søkte inn snuppa - men hun hadde ikke innkjøring før i midten av august.

Hm.. i de barnehagene jeg har jobbet i så har nytt barnehageår startet rundt 15 august

Har aldri forholdt meg til nye barnehageår. Liker å gå mot strømmen og starte uteom fellesoppstart. Kall det jaktstart om dere vil[8D].
Her går fristen 10. mars forresten.

ORIGINAL: Actrine

Hm.. i de barnehagene jeg har jobbet i så har nytt barnehageår startet rundt 15 august

det er det her også..[:)]

tror det er rudnt 15. her også - men da har jeg ikke bedt om å få starte senere enn de andre i alle fall

Vi har jo ikke tenkt å starte i august i hele tatt, men søker plass fra da - får vi plass blir det nok til at vi betaler den og starter med barnehage på nyåret igjen

ORIGINAL: lenemor

Vi har jo ikke tenkt å starte i august i hele tatt, men søker plass fra da - får vi plass blir det nok til at vi betaler den og starter med barnehage på nyåret igjen

Har også hørt om dem som får "perm" fra bhg også noen måneder - og så leier de plassen ut til noen andre - men er sikker forkjellig praksis fra bhg til bhg. Uansett er det lurt å søke fra august for det er de søknadene de behandler først[;)]

ja, Elimor, det var tanken min.. her er det nemlig ikke nok barnehageplasser for tiden (voldingene er tydeligvis produktive), så det er kamp om plassene... Har hørt at det er vanskelig å få permisjon mindre enn et år da, men det er lov å høre... om vi i det hele tatt får plass... 

Back
Topp