hoppsideisi1
Glad i forumet
Hvordan er det med barnehageregler? Når må de være født for å komme inn til høsten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: 2.Gangsmamma
tror ikke det er noen regel på det, bare bhg som har forskjellige praksis på hvor små de skal eller kan være før de begynner. den kommunale her tar inn alt fra 0 år. dvs poden min på 5 mnd kunne begynt nå hvis jeg ønsker, hvilket jeg ikke ønsker altså hehe..
og andre bhg har kanskje satt 1 års , eller 2 år og noen private har kanskje frem til kun 3 år. 3 år elle rmindre liksom. så tror ikke det er noen regel på det.
ORIGINAL: lindaa87
dæven,blir mye forbannet om min mini som jeg gikk 9dager over termin,og er født 03.09 ikke kommer inn
ORIGINAL: Lenelill
Men om de er født etter 1. sept, har de ikke rett til å bli tatt inn ved neste inntak da, 1. januar? eller er det ikke alle kommuner som har inntak da?
Vi er innenfor grensa, heldigvis for det!
Noen som vet om kontantstøtten kommer til å fortsette? Den skulle vell egentlig bort når det ble full barnehagedekning...
ORIGINAL: piip
Med full barnehagedekning menes at alle som er født før 1. september året før har rett til barnehageplass. Kan ikke si jeg er helt enig i den definisjonen. [8|]
Jeg håper virkelig det holder med søskenprioritering for at lillesøster skal få plass. [:)]
ORIGINAL: Lenelill
Men om de er født etter 1. sept, har de ikke rett til å bli tatt inn ved neste inntak da, 1. januar? eller er det ikke alle kommuner som har inntak da?
Vi er innenfor grensa, heldigvis for det!
Noen som vet om kontantstøtten kommer til å fortsette? Den skulle vell egentlig bort når det ble full barnehagedekning...
ORIGINAL: høstbebis10
ORIGINAL: piip
Med full barnehagedekning menes at alle som er født før 1. september året før har rett til barnehageplass. Kan ikke si jeg er helt enig i den definisjonen. [8|]
Jeg håper virkelig det holder med søskenprioritering for at lillesøster skal få plass. [:)]
Her er det sånn at barnehagen er nødt å ta inn barn født før 1 sept før søsken....så da får du bare krysse fingran for at det ikke er så mange som skal begynne i den barnehagen. Fagansvarligen vår er lykkelig for at alle personalungene de 2 siste årene er født før 1 sept!