Barnehager i vestby?

Snorkfrøken1984

Forumet er livet
VIP
Er det noen her som har barn i noen av barnehagene i Vestby?? Vi skal flytte dit snart og er nyskjerrig på hvordan bgh er der? 

Er ganske mange barnehager her faktisk. Er 2 opptak i året, og vi fikk plass med engang når vi ønsket så ble veldig overrasket (flyttet fra Oslo..)
Snuppa her går i Støttumveien bhg, ligger i nærheten av toget som er veldlig praktisk for oss pendlere. 4 avdelinger, alle aldersgrupper på alle gruppene, men har aktiviteter på tvers av avdelingene fordelt etter alder. De spiser sammen på fellesrommet, og har en del aktiviteter der ellers.
Du har også en stor ny barnehage på Bjørli (i nærheten av Pepperstad) veldig fint uteområde, har vært der noen ganger i helgene og lekt :)
Ellers er det et par til på andre kanter av Vestby, men de kjenner jeg ikke til.

Her er det MANGE gode barnehager! Bare å velge og vrake!

Vi har erfaringer med Vestby naturbhg avd Lesteberg og Sundbytoppen, er veldig fornøyde med begge to, de er MYE ute med både store og små.

Den som "Chocolate Girl" snakker om heter Risil bhg, vår eldste går der og vi er knallfornøyd, både med bhg, men også med det at vi har gangavstand dit.

Ellers så er som sagt alle bhg her veldig bra virker det som, har hørt lite negativt fra andre foreldre her i området ihvertfall!

Og velkommen hit!

det er veldig bra bhg dekning i vestby synes jeg :) her er det både gårdsbarnehager (priv) og vanlige bhg :) jeg vet at støttumveien er en fin bhg :) eneste som er er at de kun har blandede avd. men de er veldig flinke til å alderstilpasse og dele i grupper. ellers har jeg hørt veldig mye bra om skaug gårdsbhg. men den er det ikke så lett å få plass i. vestby naturbhg på lesteberg har fantastiske uteområder :)

Hei! Takk for svar! Vi fikk svar før  helga om at sønnen vår har fått plass i Randem bgh. Og det passer veldig bra siden vi skal bo på Randem:) Sambo er oppvokst der..

Mummimamma84 skrev:
Hei! Takk for svar! Vi fikk svar før  helga om at sønnen vår har fått plass i Randem bgh. Og det passer veldig bra siden vi skal bo på Randem:) Sambo er oppvokst der..

Åh, nå ble jeg nysgjerrig på samboeren din, siden jeg er vokst opp der selv Jeg gikk ikke i Randem bhg, men husker at da jeg var liten og gikk forbi der, så var jeg så misunnelig på de barna som gjorde det, for det så ut som det var så mange morsomme lekeapparater.

*Skorpion84* skrev:

Mummimamma84 skrev:

Åh, nå ble jeg nysgjerrig på samboeren din, siden jeg er vokst opp der selv Jeg gikk ikke i Randem bhg, men husker at da jeg var liten og gikk forbi der, så var jeg så misunnelig på de barna som gjorde det, for det så ut som det var så mange morsomme lekeapparater.

Hihi...
Jeg gikk også i Randem barnehage når jeg var liten...

en nabo av meg jobber i randem bhg... (tror jeg) og hun sier det virker kjempebra de.r. hun har jobbet i litt ulike barnehager nå..

VI har erfaring med støttumveien.. og risil... kjempefornøyde med dem begge to.. men skiftet fra støttumveien pga skolekretsen... da vi tilhører skolekretsen som risil ligger i.. :)

Lykke til, og velkommen til vestby! vi flyttet hit selv for fem år siden, og har aldri angret.. vi stortrives!

Trillemor82 skrev:
en nabo av meg jobber i randem bhg... (tror jeg) og hun sier det virker kjempebra de.r. hun har jobbet i litt ulike barnehager nå..

VI har erfaring med støttumveien.. og risil... kjempefornøyde med dem begge to.. men skiftet fra støttumveien pga skolekretsen... da vi tilhører skolekretsen som risil ligger i.. :)

Lykke til, og velkommen til vestby! vi flyttet hit selv for fem år siden, og har aldri angret.. vi stortrives!

Takk for det! 

Back
Topp