barnehageplass....

vesla87

Gift med forumet
Jeg lurer på om det er noen som har søkt om barnehageplass enda? Eller ? Når er det vanlig å søke? Folk rundt meg sier jeg burde gjøre det før bebisen kommer, større sjans for å få plass. Var visst en som ventet til ungen var 1 mnd med å søke og de har ennå ikke fått plass og nå er ungen over 1 år. :S

Er det noen som har en formening om dette? Om hva som er lurt? Og når en isåfall burde søke? For det står jo også at en skal utfylle fødselsnr til ungen.. :S men vet jo ikke det før ungen kommer?
Håper noen har noen tips..

Tror sambo har sjekka dette. For neste år så skal søknaden inn før mars 2011. Så vi har god tid. Men det er her jeg bor da- det kan jo være annerledes andre steder.

Du kan desverre ikke søke før babyen er født..
Du må ha personnr..
Og det må sendes inn papirer etter fødselen med navnet på babyen, også får man fødselsnr i retur..

Sist tok det 13dager..

søknadsfristen er 1.mars 2011. Så man har jo ikke så dårlig tid da!

Du kan vel ikke søke barnehageplass før barnet er kommet?
Søknadsfrist for barnehageåret 2011-2012 er først 1.mars 2011[:)]

Jeg er litt priviligert sånnsett, er førskolelærer, jobber i barnehage og har førsterett på plass til eget barn, samt at jeg allerede har en sønn der. -Og søsken går også forann i køen. Så jeg vet jeg får plass.

ORIGINAL: Strimmelpinne

Tror sambo har sjekka dette. For neste år så skal søknaden inn før mars 2011. Så vi har god tid. Men det er her jeg bor da- det kan jo være annerledes andre steder.

Samma her!! [:)]

Du kan søke bhg plass så fort du har personnr til den lille, som sagt er fristen til hovedopptaket 1.mars,men man kan søke når som helst å kan være heldig å få plass hvis en bhg har plass[;)]
Men problemet er jo at når de er så små opptar de 2 plasser.

Her fikk jeg svar på bhg plass til guttungen i dag å får ikke plass før midten av desember![:'(]

"Problemet" hvis du søker tidlig, er at du kan få plass mye før du egentlig tenkte.
Da kan du ende opp med å måtte betale for plassen inntil du faktisk skal begynne å bruke den, eller takke nei til plassen og stille deg i kø igjen uten garanti for å få plass når DU trenger det..

ORIGINAL: Windy

"Problemet" hvis du søker tidlig, er at du kan få plass mye før du egentlig tenkte.
Da kan du ende opp med å måtte betale for plassen inntil du faktisk skal begynne å bruke den, eller takke nei til plassen og stille deg i kø igjen uten garanti for å få plass når DU trenger det..

man velger jo når man vil ha plassen fra da.
Jeg ville ha plass til snuppa fra 1.januar.. Fikk begynne mandag 4.jan..

Så selvom man søker i mars så kan man velge å søke om plass fra januar. Men da er man jo ikke garantert plass siden hovedopptaket er i august

Det er ikke prioritert plass til de som ikke er fylt 1 år en måned før hovedopptakene. Kommer du ikke inn da, må du faktisk søke på nytt igjen, ikke på samme måte men det var en prosedyre på det der. Sier du ikke fra når du vil ha plassen på forhånd må du betale for de månedene før, men ikke samme summen.

ORIGINAL: 1100

ORIGINAL: Windy

man velger jo når man vil ha plassen fra da.
Jeg ville ha plass til snuppa fra 1.januar.. Fikk begynne mandag 4.jan..

Så selvom man søker i mars så kan man velge å søke om plass fra januar. Men da er man jo ikke garantert plass siden hovedopptaket er i august

Har selv opplevd det både i kommunal og privat bhg jeg jobbet i, og så opplevde vi det selv, da vi trengte plass fra feburar av, og fikk plass i desember. Ville vi beholde plassen måtte vi betale full bhg-sum de mnd før hun begynte.

Back
Topp