Barnehageplass

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Da har vi fått bekreftet plass fra høsten av, i samme bhg som storebror :D

Flere son har fått svar?
 
Har fått plass, men takket nei. Har han hjemme sammen med babyen som kommer i aug/sept
 
Ja, fikk svar for 3uker siden. Han skal starte i august i samme bhg som storebror går i.
 
Gratulerer :)
Her skal jeg være hjemme med baby til hun blir 2 :nailbiting:

Åh, det skulle gjerne jeg gjort også!

Vi fikk 3. valget vårt med plass fra 1. november. Jeg synes egentlig det er for tidlig å sende en ettåring i barnehage, så får se om vi finner en annen måte å løse det på...
 
I Oslo er første opptak 16. april, så ikke alle som får svar så tidlig :)
Vi bor i Bergen, og første opptak var en gang i Mars. De andre babyene vi har blitt kjent med har fått plass. Derfor lurer jeg på om det er rart at vi ikke har fått noe form for svar. Hverken om vi står på venteliste eller ikke har fått plass.
 
Vi bor i Bergen, og første opptak var en gang i Mars. De andre babyene vi har blitt kjent med har fått plass. Derfor lurer jeg på om det er rart at vi ikke har fått noe form for svar. Hverken om vi står på venteliste eller ikke har fått plass.
Jeg ville ringt de i kommunen som sitter med det.

Gjorde det med storebror og fikk vite at vi sto på venteliste på de tre vi hadde satt opp. Spurte damen hvor det var ledig, endret søkeskjemaet sanne dag og fikk plass straks etter. For øvrig beste valget vi gjorde, den bhg var helt topp
 
Ja, vi fikk plass fra 1. oktober i samme barnehage som storebror :)
 
Vi bor i Bergen, og første opptak var en gang i Mars. De andre babyene vi har blitt kjent med har fått plass. Derfor lurer jeg på om det er rart at vi ikke har fått noe form for svar. Hverken om vi står på venteliste eller ikke har fått plass.

Vi bor og i Bergen. Venter på svar. Har søkt fra 1. oktober...
 
Vi fikk endelig svar nå, en måned etter resten av barselgruppa... Fikk plass i den bhg vi ønsket, men må ta plassen fra 1.oktober (søkte plass fra 1.desember). Dermed må vi betale for plass OG mister kontantstøtta, så den planlagte permisjonen min ut året går i vasken :/
Har spurt jobben om de kan opprette en 50 %-stilling til meg fra 1.november, så får vi bare håpe at Lille vil trives med bhg litt tidligere enn planlagt.
 
Så bra! Er det i den nye dere har fått? Vi fikk andrevalget, -den ved siden av :)

Ja blir i den nye :)
Vet en av naboene har søkt seg til den ved siden av og.

Her blir oppstart i september, når starter din?
 
Her fikk bror på 2 år og 9 mnd, og lillesøster på 6 mnd plass i samme barnehage fra august. Da er han 3.1 år og hun er 10 mnd. Begge begynner i ny barnehage
Fikk førstevalget, hadde sønnen sin nåværende barnehage på 4 valg
 
Her har vi fått plass fra 1.08, men med permisjon og ferie starter ikke lille opp før i januar - tidligst. Kunne tenke meg å være litt lengre hjemme, men har dessverre ikke råd til for lenge med ulønnet permisjon.
 
Fikk svar på førstevalget samme dag som svarene åpnet. Takket fort ja. (Ble egentlig sjokkert over at vi kom inn, veldig populær privat barnehage med unike kriterier for opptak, som vi ikke innehar. Men lov å prøve seg, tenkte jeg da jeg søkte)

Etterpå fant vi ut at vi venter nummer to, så er usikker på hvordan vi skal gjøre det.
Den barnehagen er det verdt å ha plassen til. Og det kan jo kanskje være greit å ha muligheten til å sende den lille i barnehagen (selv om det ikke er fulle dager), selv om jeg kommer i ny fødselspermisjon.
 
Fikk svar på førstevalget samme dag som svarene åpnet. Takket fort ja. (Ble egentlig sjokkert over at vi kom inn, veldig populær privat barnehage med unike kriterier for opptak, som vi ikke innehar. Men lov å prøve seg, tenkte jeg da jeg søkte)

Etterpå fant vi ut at vi venter nummer to, så er usikker på hvordan vi skal gjøre det.
Den barnehagen er det verdt å ha plassen til. Og det kan jo kanskje være greit å ha muligheten til å sende den lille i barnehagen (selv om det ikke er fulle dager), selv om jeg kommer i ny fødselspermisjon.
Nå har du jo hatt en baby som sover godt, men får du en som ikke gjør det så er det nok godt med noen timer med kun minste om dagen.
 
Back
Topp