Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har begynt å legge av litt i og med at jeg ønsker å søke ny jobb og da ikke vet hvor lang tid det tar. Heldig du da som har tenkt såpass lenge på det, eller smartStemmer det... Får en baby 31 august og før har du krav på bhage plass august året etterpå mn for vår del nå har vi ikke sikra plass før august om 2 år! Helt tåpelig, skulle absolutt vært opptak 2 x i året! Jeg hadde ikke sendt henne i bhg ak på 1 årsdagen uansett så vi søker ikke før januar 2016 uansettmn er jo mange som virkelig ikke har råd t å gå hjemme uten lønn og må jo være veldig frustrerende for de stakar
vi har planlagt dette godt pg har lagt av peng i lang tid itilegg til kontantstøtta på 6000 i mnd! Mn en kan jo være heldig å få plass før, spes hvis en har barn i bhagen fra før, hvis noen slutter el hvis d er en privat bhage. Sønnen min går i det og selv om de har hovedopptak i august har de opptak hele året hvis det skulle bli ledig plass
om jeg må gå hjemme i 2 år så skal det gå fint, er bare til å prioritere rett, legge av litt av lønna og itilegg hvis en har spart på forhånd
![]()
Ja, det er litt rare regler på det. De burde jo vært helt andre ordninger på det. Økonomien spiller så stor rolle på trivsel og forholdet og. Så litt synd når man må ty til "drastiske" løsninger for å være hjemme med barnet. Jeg er glad jeg i alle fall har begynt å tenke på det nå, for skjønner jo at det kanskje ikke er så lett å få plass i barnehage når man ønskerHuff, dette med barnehageplass er virkelig et slit.. Det er nesten sånn at man må planlegge når man skal ha baby i forhold til når du kan få plass i barnehage! Jenta vår kom til i februar i år, og må i utgangspunktet starte i barnehage når pappan er ferdig i permisjon i midten av februar 2015. Men vi fikk såklart ikke plass da hun ikke skulle starte nå i august, så vi må gå ned i stilling og miste lønn for å være hjemme. Men jeg vil jammen ikke ha henne i barnehage fra hun er bare 5-6 månder!! Tro meg, jeg er superglad for å være hjemme med henne, men det blir ikke lett økonomisk.. Så vi må finne en løsning helt frem til august neste år...![]()
Jeg jobber sjøl i bhg, og synes egentlig det er helt greit at man må fylle et år innen 1.september for å få plass i august året etter...må nesten være en grense for hvor små de kan være når de begynner..så ikke alle har "åpen" aldersgrense.
I studentbhg.var fire av ni barn 8mnd når de begynte, og det krevde mye mer av personalet...men var allikevel ikke flere ansatte enn vanlig...så veit ikke om jeg synes det er så bra heller...selv om jeg har full forståelse for at noen trenger plass tidligere.
I forhold til opptak, så er det jo sånn at man får plass dersom det er ledig etterhvert som barna blir 11-12mnd, hvis man står på venteliste...så sånn sett er det faktisk allerede rullerende opptak. Problemet er at det ikke er nok plasser. Hjelper ikke med flere opptak i året når det ikke er flere ledige plasser å ta dem inn på
Vi er sjøl over, men har søskenprioritet så satser på at det holder..ellers så får vi prøvd oss med et skikkelig spareår![]()
Helt enig i at de er for små til å starte før de er et år, men det ideelle ville vært et løpende opprak med nok plasser eller to opptak per år med nok plasserEller bedre kontantstøtte eller at man fikk foreldrepenger i lenger tid fra NAV
![]()
Det er jo ikke så lett for alle å være hjemme i to år! Etter et år blir de jo 11mnd når de eventuelt begynner i barnehage. Synes ikke det er så gale. Kan godt hende jeg blir hjemme lenger enn et år selv. Men er jo litt kjipe ordninger... Men den tid, den sorgJeg jobber sjøl i bhg, og synes egentlig det er helt greit at man må fylle et år innen 1.september for å få plass i august året etter...må nesten være en grense for hvor små de kan være når de begynner..så ikke alle har "åpen" aldersgrense.
I studentbhg.var fire av ni barn 8mnd når de begynte, og det krevde mye mer av personalet...men var allikevel ikke flere ansatte enn vanlig...så veit ikke om jeg synes det er så bra heller...selv om jeg har full forståelse for at noen trenger plass tidligere.
I forhold til opptak, så er det jo sånn at man får plass dersom det er ledig etterhvert som barna blir 11-12mnd, hvis man står på venteliste...så sånn sett er det faktisk allerede rullerende opptak. Problemet er at det ikke er nok plasser. Hjelper ikke med flere opptak i året når det ikke er flere ledige plasser å ta dem inn på
Vi er sjøl over, men har søskenprioritet så satser på at det holder..ellers så får vi prøvd oss med et skikkelig spareår![]()
Det er jo ikke så lett for alle å være hjemme i to år! Etter et år blir de jo 11mnd når de eventuelt begynner i barnehage. Synes ikke det er så gale. Kan godt hende jeg blir hjemme lenger enn et år selv. Men er jo litt kjipe ordninger... Men den tid, den sorgSkal i alle fall kose meg hjemme med prinsessa når hun kommer ut. Sette litt penger til side. Vi klarer oss nok helt fint på samboers lønn og, men er jo kjekt å være litt selvstendig!