Barnehageplass

Tutdelafrut

Tutdelafrut
*MIA*
Så har jeg idag søkt barnehageplass til lille.
Er jo derimot usikkert på hvordan ting vil bli til året.
Kommer lille inn i barnehagen? Må vi ha barnevakt? Dagmamma?
Noen besteforeldre som kan hjelpe til?
Personlig krysser jeg fingre og tær for at alt ordner seg for snile jenter.

Til deg som har barn født etter søknadsfristen 1 mars, hva er planene deres til året?
Hvordan løse knipen?
 
Sålenge man har barn født før 1. September har man vel krav på barnehageplass? :)..

Vi har ikke søkt enda engang, stresser ikke med det, så søker på nyåret.. Ganske så trygg vi får barnehageplass, i samme bhg som storesøster går (god barnehagedekning, alltid et par ledige plasser i vår bhg).
Vi skal ikke ha lille i barnehagen før fra august 2015 av da.. Så fra pappapermisjonen er slutt i midten av mai, til bhgstart o august sjonglerer vi nok litt med jobb, han jobber uansett netter - har en uke fri, hver fjerde uke.. Jeg jobber turnus, men er vikar så kan legge opp litt hvilke vakter jeg ønsker å ta selv:).. Blir det knipe, kan besteforeldre stille opp også, såfremt det ikke krasjer med når de er på jobb selv såklart:)..
Alt ordner seg, og med kontantstøtta i tilegg skal vi klare oss fint om jeg kanskje må jobbe litt mindre enn til vanlig et par måneder:)..


Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)
 
Altså... Etter reglene så har man ikke krav på plass så lenge man søker etter 1 mars. Søket man etter 1 mars havnet man i bunken som sier at du blir kontakta så snart det er noe ledig.

Har derimot hørt at søker man tidlig så får man litt ansinitet (eller hvordan det skrives) og har en mulighet til å havne lengre frem i køen ved neste søking. Men vi får se.

Heller søke en gang for mye enn en gang for lite :p


Fra Tutdelafrut- stolt mamms til ett lillegull
 
Her blir vi ikke å søke før i 2016. Mannen er ufør og jeg blir å jobbe redusert og ta ut kontantstøtte. Med kostnadene en barnehageplass gir og kontantstøtte utbetalt så tjener vi fortsatt litt på redusert jobb :) Så lenge jeg får fedrelandet vurderer jeg også å gradere uttaket av den slik at permen varer lengre :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Altså... Etter reglene så har man ikke krav på plass så lenge man søker etter 1 mars. Søket man etter 1 mars havnet man i bunken som sier at du blir kontakta så snart det er noe ledig.

Har derimot hørt at søker man tidlig så får man litt ansinitet (eller hvordan det skrives) og har en mulighet til å havne lengre frem i køen ved neste søking. Men vi får se.

Heller søke en gang for mye enn en gang for lite :p


Fra Tutdelafrut- stolt mamms til ett lillegull


Men det er jo første mars neste år, spiller jo ingen rolle når barnet er født iforhold til den datoen, sålenge det er født i 2014 :)..
Vet man skal søke før fristen :).. Og får vår del haster det ikke å komme først i køen, får plass uansett:)..


Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)
 
Last edited:
Vi søkte med en gang småen fikk pers nr. I Bergen ihvertfall har søknadsdatoen betydning i opptaket. Gullet vårt skal ikke begynne før august neste år så vi har jo rett på plass, men ikke sikkert vi får i bydelen vi bor.
 
Krysser bare fingra så godt jeg kan. Vi har nemlig ingen å spørre om hjelp i nærheten :/


Fra Tutdelafrut- stolt mamms til ett lillegull
 
Her i kommunen er det ledige plasser, så de tar inn fortløpende. Er ledig i den barnehagen jeg vil at hun skal gå i, så håper hun får plass der fra 1. mars 2015!
Men man får ikke svar før 2 måneder før.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Vi søkte for en liten stund siden, og fikk svar nesten med engang :) Han har fått plass fra mai 2015. Da er begge tilbake på jobb, så er veldig glad for at vi fikk plass.
 
Har søkt plass, men til aug 2015. Når vi får svar, vet jeg ikke. Jeg skal ha ulønnet perm,når foreldrepermen er slutt.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Godt å høre noen her får svar fort ;) håper vi gjør det samme :)


Fra Tutdelafrut- stolt mamms til ett lillegull
 
Back
Topp