barnehageplass

hegelok

Andre møte med forumet
Vi sitter å spekulerer i hvordan vi skal gjøre dette med permisjonen og tiden etter permisjonen dersom vi ikke får barnehageplass med en gang. Nå kom jo regjeringen med at det ikke blir to barnehageopptak så da er det vel samme regla som før. Men hvordan stiller det seg når et barn er født i februar, når har man krav på barnehageplass? Risikerer vi å måtte vente til august dersom det ikke dukker opp noe ledig?

Det er flere steder to opptak i året. Sjekk med bhg i din kommune.

Sambo sin permisjon er ferdig i slutten av mai 2015. Så da veter vi til august.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Vi regner ikke med å få barnehageplass før høsten 2015.

fra app'en

Jeg skal være i lønnet og ulønnet permisjon frem til mai 2015, så skal samboer ha permisjon fra mai til august 2015. Da er snuppa halvannet år, og da tror jeg vi alle synes det er greit med barnehage :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg skal være i lønnet og ulønnet permisjon frem til mai 2015, så skal samboer ha permisjon fra mai til august 2015. Da er snuppa halvannet år, og da tror jeg vi alle synes det er greit med barnehage :)

Ganske lik vår plan:)

Det er flere steder to opptak i året. Sjekk med bhg i din kommune.

Sambo sin permisjon er ferdig i slutten av mai 2015. Så da veter vi til august.

Tar dikka 80% permisjon?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Tar dikka 80% permisjon?

Nei 100% lønn men setter av ca 20% som vi sparer til 10 uker ulønnet perm.

Tar min permisjon fram til januar, så tar ssmbo sin permisjon 2 dager i uken, hun er hos mamma en dag i uken og hjemme med meg 2 dager (jeg jobber 50 %). Så går d mest sannsynlig greit fram til bhgstart i august :-)

Jonathan 09, lillesøster 14 ♥

Tror vi er innstilt på å måtte vente til august 2015. Jeg tror vi har bestemt oss for at jeg er i permisjon frem til midten av september, så tar mannen sin permisjon ut året (sammen med juleferien hans), og da blir jeg arbeidsledig eller jobber i 14 uker. Etter nyttår kommer jeg enten til å være arbeidsledig eller gå hjemme med kontantstøtte/ulønnet permisjon, og hvis en god jobbmulighet dukker opp må vi enten prøve å finne en dagmamma eller prøve å dele på ulønnet permisjon.

Litt vanskelig å vite nøyaktig hvordan vi skal gjøre det når jeg ikke har en fast jobb...

Det er jo prioritering for de som allerede har søsken i bhg. Vi søker og jeg blir hjemme til høsten. I værste fall sitter pappa barnevakt slik han gjorde med min første som er født i desember. Syns 16 mnd var en fin alder å starte i bhg, så tror jeg satser på at jeg blir hjemme lengst mulig. (Høst 2015)

Gubben er ferdig med permisjon 5 januar. Eg har da ca 7 veker ferie til gode + 5 nye veker for 2015. Så, trur me satsar på barnehageplass frå rundt januar/februar også tar eg ut "gradert" ferie slik at eg jobbar ca 50% eller noko. Veeeeldig usikkert, men veit at kommunen har løpande opptak med 1 hovudopptak.

Vi har tenkt å se det litt an på økonomien. Jeg er så heldig at lille gutt får barnehageplass der jeg jobber når permisjon er slutt.
Vi ønsker aller helst å gå hjemme med lille gutt til august, så planen er at jeg fra 15jan. går tilbake i 60% stilling, mannen tar gradert pappapermisjon og jobber 3dager. I tillegg har svigermor sagt hun kunne tenkt å passet lille en dag i uken. Har vi han hjemme til august er det større sjans for at han får plass i barnehagen som ligger rett borti veien. Blir mye lettere for oss med henting og levering om han får plass der. :)

Vi sitter å spekulerer i hvordan vi skal gjøre dette med permisjonen og tiden etter permisjonen dersom vi ikke får barnehageplass med en gang. Nå kom jo regjeringen med at det ikke blir to barnehageopptak så da er det vel samme regla som før. Men hvordan stiller det seg når et barn er født i februar, når har man krav på barnehageplass? Risikerer vi å måtte vente til august dersom det ikke dukker opp noe ledig?
Fikk sist i januar, og fikk bhg plass i august. Får februar denne gangen, og hadde nok kanskje fått bhg plass tidligere denne gangen, men vil ikke før august, Det blir ulønna perm, ferieukene og så tenker jeg å være dagmamma siste halvåret som sist gang:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Vi har tenkt til å ta permisjon med 80% lønn. Da er vi ferdig med permisjon og ferie overført fra 2014 i april. Vi har tenkt til å søke barnehageplass fra august 2014 i samme bhg storebror er i, men ikke benytte den før etter permisjon. Billigere for oss å betale plass de månedene enn å ta ulønna permisjon fram til august igjen. Får vi ikke barnehageplass før aug 2015 har vi råd til å ta ulønna permisjon, men det er plan b.

Her satser vi på å få plass fra Januar 2015, men ikke ta den i bruk før februar.
Pga at far studerer deltid i tillegg til 100% jobb, tar mamma ut 100% permisjon+ferie+noen uker ulønnet permisjon og 2 mnd 50% redusert stilling.. Så da slipper nurket å begynne i barnehagen før ho er rundt året :)
Passer oss fint.. og tror ikke det skal bli noe problem her som vi bor..

Vi er hjemme og søker bhgplass til minimann fra høsten 2015.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp