Barnehageplass..

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hvordan tenker dere at dere skal gjøre det? Bhg fra august eller januar? Hadde vært kjekt med et par-tre opptak til bhg ekstra ja :p

Søker august 14, men blir nok hjemme til litt uti oktober :) Har søskenprioritet i en veldig stor bhg, så krysser virkelig fingrene :) Fikk plass i august til desemberbarnet mitt sist, betalte 3 mnd uten å bruke plassen, gikk kjempefint :)

Søker fra august 2014. Har søskenprioritet, samt prioritet i forhold til hvor vi bor, så krysser fingrene for at vi får plass :)
Har ikke mulighet til ulønnet permisjon, så da må det nesten bli tidlig barnehagestart. Pappaen har vel perm nesten ut august, så det blir å benytte plassen fra september av tenker jeg :)

Søker mini inn ra august 2014. Får vi plass er det kjempe fint, og da blir det bhg start da, hvis ikke vi får plass, må vi finne på en annen lur løsning.

søker plass fra august 2014, vet de har søskenprioritering så krysser fingrene... ellers må vi finne på noe lurt...

Vi søker jenta vår inn august 2014, men blir nok å ha henne hjemme til september/oktober. Satser på barnehageplass pga søskenprioritert. Jeg starter å studere i august og mannen skal ta permisjon fra juli eller august. Pga hans jobbstilling er det vanskelig for han å være lenge borte fra jobb, så satser på gradert uttakk av pappapermen(muligens til over nyttår), og jeg og eventuelt ei bestemor kan ha henne en til to dager i uken før hun starter opp rundt oktober med fulltidsplass. Men håper på å kunne ha henne hjemme noen dager i uken med det graderte uttaket. Vi planlegger mer til våren når vi har mer oversikt, om hvordan løsningen blir.

Her søke vi lille fra august 14, har bror i barnehagen + at det er privat bhg + er i slekt med lederen (skal ikke ha noe å si, men vet det har det allikavell)...
Sånn jeg fikk de to andre inn uten om barnehageopptak og midt i året...
Så vi har et stort håp om at det går bra.. Og lille blir da å starte når permisjon er over...
Her har ikkje pappa'n mulighet til å ta alle sine 14 uker sammenhengende pga skolegang.... :/

Her varer permisjonen til januar 2015 så ikke før det iallefall, kanskje høsten 2015 :) her er det full dekning så stresser ikke med det :)

Har fått beskjed om at 1. Sept regelen går før de søsken født etter 1. ??

Her vi bor er det ikke fullt i alle barnehagene, så jeg håper det ordner seg med barnehageplass på et eller annet vis. Hører flere andre har søkt om plass midt i året, så derfor skal jeg undersøke om vi kan søke plass fra f.eks. 1. november 2014.. da kan samboeren min bruke den siste måneden sin i permisjonen til barnehagetilvenning.. han har permisjon frem til slutten av november. Hvis ikke må vi vurdere om vi skaffer barnepass i desember, og søker barnehage fra 1. januar, eller om vi betaler for en plass fra august, men ikke bruker den før nærmere november (om det er lov der)..

Er en barnehage her som eies av arbeidsgiveren til samboeren min. Den er bygd for barna til de ansatte, og derfor har de ansatte en del fordeler der (rabatt, førstepri etc.), så jeg har et håp om at vi kan få plass der. Det er i tillegg en kjempebra barnehage, med supert opplegg, stoooor uteplass i skogen, økonomisk støtte til innkjøp av alt de trenger fra arbeidsgiveren til samboer, åpningstider som er tilpasset arbeidstidene til samboeren min, osv.. Så har litt lyst på plass der :)

Her blir det nok også august 2015 :)

Det blir iallefall ikke før jan -15, vil være hjemme så lenge som mulig:)

Planen her og er å vente til august 2015. I alle fall prøve så godt vi kan:-)

Må bli fra januar 2015 ja, håpe at det er plass da.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg vil være hjemme lenge :) Så det har jeg ikke tenkt på engang :P blir ikke på noen år, antakelig :)

Back
Topp