Barnehageplass

Arya

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Ja, jeg vet det er litt vel tidlig å tenke på;) Men jeg lurer på om dere har gjort dere opp noen tanker rundt dette? Vi er jo ikke garantert plass siden barnet er født etter 1.sep..

Godt å se det ikke bare er jeg som er tidlig ute med de tankene ;) Nå håper jeg å få inn min første i barnehage fra høsten av på prioritert plass og da håper jeg at vi får søsken prioritering med nr 2. Men ingen ting er garantert itillegg har rådmann i kommunen her begynt å vurdere om de skal ha inntaksstopp for alle barn født ett på å finne 31.08, det vil bety problemer. Men heldigvis er det ei god tid å finne en løsning på ting. Bor du i en kommune med nok barnehageplass?

Her tror jeg det er umulig å få plass utenom hovedopptaket, så det blir spennende...;) Datteren min begynner på skolen også, så vi har ingen prioritet. Får satse på at vi kan få plass i en familiebarnehage eller noe sånt;)

Ja bare å krysse fingrene å håpe på det beste :)

Håper vi får BHG plass me tanke på søskenprioritering.
Foltalte nyheten til BHG, og sa de " da krysser vi av deg på søskenlista", var vell som en spøk :p

Vi tenkte på det allerede da vi starta prøvinga, men det er jo ikke bestandig det klaffer akkurat når man vil Og alle kan jo heller ikke få i juli/august. Fødeavdelingen sliter jo allerede med det problemet. Men jeg satser vi får plass på søskenprioritet. Får heller bare betale fra august.

Har tenkt litt på dette, og ser en løsning med au pair. Vi har utleieleilighet i kjelleren hvor hun kan bo, og med kontantstøtte og litt redusert jobb vil det gå i hop. Så blir det bhg fra august 2015.

Her blir det bhg fra august 15 :) har knerten på 2 år hjemme ennå, men han skal begynne i bhg i august da!

Jeg har også tenkt på det, men aner ikke hvordan det vil bli :s Vi håper jo på å komme inn i November på søskenprioritet, men den bhg mini går i da er VELDIG populær, så tror ikke vi får plass der. En annen mulighet er å få plass i den bhg som er litt over 10min unna her i motsatt retning av jobben, og da bruke 25min ekstra hver morgen :s Vi har jo gjort det i et helt år med mini nå, men han får jo plass i den populære barnehagen som ligger rett ved huset vårt nå i August! :) I år har det hvertfall ikke vært noe problem med å få plass midt i året i den bhg som ligger uti skogen som jeg vet om. Det har begynt et par nye barn på avd til mini i løpet av året :)

Jeg har også tenkt på dette! Og jeg er uerfaren førstegangs uten noen søskenprioritet (innlysende nok) osv. Er også noen som har sagt til meg at man ikke kan ta plass fra Aug og betale fra da, for så å begynne da i Nov eller når det passer. Det er visstnok ikke lov å holde av plass på denne måten. Noen som aner om dette stemmer?

Har tenkt litt på det ja,.. Håper vi får søskenprioritering da jeg allerede har vært hjemme altfor lenge.. Må ut i jobb snart :) (Dette var jo ikke planlagt, skulle begynne i jobb til sommeren etter å ha vært hjemme med datteren min fram til hun blir 2). Ellers så kan man være heldig å få plass i familiebarnehager om man ikke får plass der man ønsker.. Søkte ikke snuppa inn i august, men det dukket opp en ledig plass i en familiebarnehage i nærheten fra 1. oktober, så det kan hende man er heldig om man tar ringerunden (om man ikke skulle få plass fra 1. aug. :)

Jeg har også tenkt på dette! Og jeg er uerfaren førstegangs uten noen søskenprioritet (innlysende nok) osv. Er også noen som har sagt til meg at man ikke kan ta plass fra Aug og betale fra da, for så å begynne da i Nov eller når det passer. Det er visstnok ikke lov å holde av plass på denne måten. Noen som aner om dette stemmer?
Har aldri hørt at det har vært noe problem, og jeg vet om flere som har gjort det sånn. Men mulig det varierer fra kommune til kommune eller barnehager

Det er lov å holde av plass på den måten, men dersom det er aandre barn som er førdt før "fristen" (1sept) har de prioritet. Så de kan ikke si ja til deg dersom de har søkere som er gamle nok..

Jeg håper at det ordner seg. Har en desembergutt fra før og fikk plass der vi ønsket oss. Jeg jobber i bhg selv, men ville ikke ha ham i samme bhg, så sjefen tok en tlf til styreren der vi hadde søkt og forsikret seg om at de tok ham inn;) Nå satser jeg på søskenprioritering, tror ikke det blir nok problem:)

Back
Topp