Barnehageplass

Sane

Glad i forumet
Veit det er en smule tidlig å tenke på dette, men så en artikkel om det på forsiden av BV. Vi som føder barn i januar 2013, vil vi ha krav på barnehageplass på nyåret 2014 eller må vi vente helt til august 2014? Hører så mye om at ungene ikke får barehageplasser før de er 18 mnd osv. Bare undrer litt;)

Vi har ikke krav før aug. 2014, som er hovedopptaket på et barnehageår. Men det fleste barnehager tar jo inn unger i januar også, så alt håp er jo ikke ute ;-)

Noen barnehager tar inn barn etter nyttår, fordi det frigjøres 1 plass, for hver unge som fyller 3 år. 
Du kan jo søke - det skal vi! :) 

Vi kan komme inn på bhg August -13. Men blir veldig tidlig. og vi har ikke krav på det føre August -14. Men vi kan jo være heldige. Storebror er født 28 Februar 2011 og har først fått plass fra 1. August nå. Men nå hadde ikke jeg mulighet til og søke innen intaket 1 mars ;)

Vi har vel lite krav på noe før aug 2014... Men jeg håper veldig på å få plass her i barnehagen fra januar 2014.. Har pause fra studier, så jeg må liksom begynne igjen der jeg sluttet... Hvis ikke må jeg vente 1 år til liksom... 

Det er hvertfall slik som noen nevner, at for hvert småbarn som fyller 3, så frigjøres det 1 plass.. Da trenger de liksom ikke så mye voksen tetthet..

Ouf, kjenner jeg gruer meg til å lete etter barnehageplass og evt en dagmamma... Jaja.. Det ordner seg vel::)

Det er vel veldig ulikt fra kommune til kommune om hvor god dekning de har. Her vi bor er det ikke god dekning, og det skal vel godt gjøres å få plass midt i året, men det skal bygges en ny stor bhg i området her så om den er ferdig til da vil det lette på litt av trykket. Men jeg kommer til å søke i barnhageåret 13/14 slik at vi får en plass i køen.

Der me bur tar dei inn barn i januar, men det er jo få plassar. Eg tenkte å spørre ledaren i barnehagen kor store sjansar me har. Viss ikkje må me betale fra aug 2013, og begynne å bruke plassen utover høst/vinteren.
Me har jo søskenprioritering og, sidan mini allerede har plass i den barnehagen, så me håpar jo at det skal ordne seg.

Her går storebroren i en privat bhg der søskenprioritet står høyt på listen over inntak. Men aner ikke om det er mulighet for å få inn neste mann i januar. Om ikke så regner jeg med vi må ordne det med dagmamma ett par dager i uka eller noe for å få kabalen til å gå opp. Mannen jobber offshore, så blir i så fall i borte periodene hans det blir litt utfordrende. Men jeg har fleksibel jobb, så mulig vi klarer å få til noe uansett.

Men håpet er selvsagt bhg plass :)

Back
Topp