Barnehageplass:)

marihewn

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg har sett at noen er bekymret for å ikke få bhg siden dette blir ett høstbarn.
Jeg jobber i bhg å vi har ett hovedopptak før sommeren, MEN vi har opptak hele året så det er fult mulig å få barnet inn i barnehage når som helst på året!:)

Min sønn begynte i påska får ett år siden, å vi fikk ett nytt barn i bhg min rett før jul i fjor så er ingne grunn til å være bekymret;)

Er bare å være frempå å intressert;D

marihewn skrev:
Jeg har sett at noen er bekymret for å ikke få bhg siden dette blir ett høstbarn.
Jeg jobber i bhg å vi har ett hovedopptak før sommeren, MEN vi har opptak hele året så det er fult mulig å få barnet inn i barnehage når som helst på året!:)

Min sønn begynte i påska får ett år siden, å vi fikk ett nytt barn i bhg min rett før jul i fjor så er ingne grunn til å være bekymret;)

Er bare å være frempå å intressert;D

Nå vet ikke jeg hvor i landet du jobber men i de aller fleste kommuner er det vanskelig å få inn barna utenom hovedopptaket. Er jo faktisk barn som må slutte for at det skal bli ledig plass, sjeldent noen slutter midt i et barnehage år. Datteren min ble født 1 nov og var dermed ikke prioritert, vet om to stk som fikk barnehageplass etter hovedopptaket, resten måtte vente til dette opptaket og begynner nå i august. Den ene venninna mi varkjempe frempå, ringte og besøkte flere barnehager uten hell.

Jeg jobber i en barnehage i nordnorge:)

Hvis man ikke er kresen på hvor man ønsker å få barnet inn så er det som regel en ledig plass:) Ett barn mellom 0-3 år tar opp 2 bhgplasser siden barnet er så lite, men når barnet er fylt 3 år er det en halv plass ledi man kan få tilbud om. Dvs 2 ganger ene uken å 3 ganger nesteuken :) Å når neste barn byller 3 år så er d blitt en hel ledig plass som man blir tildelt:)

Sjønner du hva jeg mener?

Jeg er ikke nevneverdig bekymret for bhgplass, i kjærnen av østlandet:P 
Vi skal igang med flytting nå om få dager og guttungen har fått plass i ny bhg fra 1. mai, helt uten problemer. Men så er det veldig god bhgdekning i Lier hører jeg rykter om
Satser på bhgplass fra januar 2014 til lille rusk<3

Tja, det kommer vel veeldig an på hvor man bor...
I bydelen her, er det så og si umulig å få plass til høstbarna. De sliter nok med å få plass til de som er født før 1 sept. Og en del av dissa havner i andre bydeler langt unna.

I bhg til datteren min er det 5 år siden det kom inn barn utenom hovedopptak....

Jeg har et oktoberbarn fra før, og det gikk helt problemfritt å få henne inn i barnehage. Det eneste er at jeg måtte betale for september også til tross for at hun ikke startet før oktober... 

Med neste er det ofte slik at barnehagen prioriterer søsken av barn som allerede går der, så regner ikke med at det vil bli noe problem heller :) 

I den barnehagen jeg jobber har vi hovedopptak i august. Så har vi et mini-opptak før 15.desember. Kommunen jeg jobber i teller opp hvor mange barn som har barnehageplass da for å begregne tilskudet vi får. Det vil også si at vi tar inn barn om noen slutter hos oss midt i året, men vi tar ikke inn mer enn vi hadde 15.des samme barnehageår. I tillegg har vi prioritet av personalets egne barn. Så jeg får ikke noe problem med barnehageplass siden de vil ha meg tilbake på jobb.
Vet at det ikke er sånn i alle barnehager og kommuner altså.

Stemmer ikke at barnehagene tar inn hele året. Min jente er født i mars 10, vi trengte barnehage fra februar 11 da var all permisjonen til både meg å mannen "brukt" opp. Men fikk ikke, ringte alle bhg i kommunen, men svare var at det ikke er opptak før hovedopptaket. Vi var 3 venninner i samme situasjon, det endte med at vi kontaktet lokalavisa, å fikk en sak på dette. Etter ca 2 uke fikk vi tilbud om bhg plass i en bhg som ligger 2,2 mil unna her vi bor altså 4,4 til fram ogtilbake, 1 vei! Men fikk jo da plass fra høsten 11, og er kjempe førnøyde med barnehagen vi har nå !:) 

njaaa kommer ann på hvor du bor gett.. vi fikk ikka plass til vår gutt som blir 2 i juni...å han er jo 1.født før 1september 2. prioritert før de minste.. her er det stappfullt gitt...

vi er 4 i bare min vennegjeng som ikke fikk plass...

min er født i januar-10 og jeg fikk plass uten problem november-10 ringte litt rundt og fant ut at det var mye ledig. Hadde akurrat flyttet hit å. Er ikke redd for at en ikke får plass til mini. Er ikke mye ledig i min kommun nmen kan jo søke i de rundt å.

Der søstra mi jobber har de alltids en ekstra plass om noen trenger det.. Det er privat da.. men hun har hjulpet flere til å få plass selv om det egentlig er fullt.

Jeg satser på å få plass på søskenprioritet. orker ikke å bekymre meg for sånt enda.. Det ordner seg alltids.. private og familiebarnehager kan jo iblandt hjelpe :)

Anik skrev:
Dette stemmer desverre ikke overalt, her er det omtrent ikke opptak uten om hovedopptaket. Har en nov 09 jente som fra august for første gang får plass i nærområdet vårt...det har ikke vært lett! I byene er det nok mye større kamp om plassene....Men søskene er prioritert her så når førstemann er inne, så er nummer to sikra:) Men blir tidligst januar 14 her.....

Hvor søker dere bhg? Er det så stor forskjell på bhgdekningen i Drammen og Lier...? Vi ringte til en bhg i Lier for en liten stund siden og fikk plass allerede fra 1. mai, da laget de plass for N. uten problemer. Det er veldig mange private bhg i Lier og dekningen skal være veldig god der...

Her jeg bor er det helt stappe fullt i de fleste barnehagene ved hovedopptaket.Vi søkte overflytting i januar,men kom ikke inn da.Så vidt vi fikk plass på hovedopptaket på den barnehagen som er "nærmest" oss.Stod også i lokalavisa at det etter hovedopptaket var kun 5 ledige storbarnsplasser i en barnehage 30 min unna.Og da hadde de som var født etter 31.08 ikke blitt prioritert.Så jeg er FRYKTELIG spent på høsten 2013.....

Her er vi kjempeheldige for det er som regel plass i en eller annen barnehage:) Er noen barnehager som kun tar opp til hovedopptaket her også men får som regel plass
Men vet at du skal ikke lenger enn til nabokommunen før det byr på problemer :/ synd det skal være slik burde vært to hovedopptak i året i grunn..

Back
Topp