Barnehageplass......

happyhope

Forelsket i forumet
Vi har søkt plass til jenta vår til høsten. Jeg skal begynne å jobbe igjen 1. oktober, men har jo ikke krav på plass før neste høst. Allikevel har vi håpet på et mirakel :) Men så satt jeg i går og leste i vedtektene for Kristiansand kommune, og der sto det, at barn født etter 31. august, ikke kan begynne i barnehage før måneden etter de fyller 1 år! WHAT?????? Det hadde jeg ikke hørt om. Så da får vi altså tidligst plass i desember..... Dere andre som satser på barnehage til høsten, sjekk reglene i kommunen deres!

Her i Oslo så kommer det an på selve barnehagen, men de fleste har aldersgrense på 1 år ja....

Vi har søkt fra 1.januar 2013 :)

Fikk litt panikk og har nå lest alt av vedtekter som jeg kunne finne, men sto ingenting om 1 års aldersgrense!

I vår kommune må barnet ha fylt ti måneder. Trodde det var det som var vanlig jeg!

I min kommune er det 9 mnd :) Eller, avhengig av barnehagen da.. Men vet at det er det i den ene barnehagen. Den har delt de aller minste i 2 avdelinger da, og de har spesialisert seg på de minste. Så det er vell derfor de kan ta inn så små.

jeg jobber i familie bhg i kr.sand kommunwe, og vi har barn i bhg som begynte i august og fylte 1 i november..

Varla skrev:
jeg jobber i familie bhg i kr.sand kommunwe, og vi har barn i bhg som begynte i august og fylte 1 i november..

Det er nye vedtekter, tror det også gjelder private.

det er jo litt sykt... jeg får inne stønad fra nav.. og må i jobb igjen.. dritt kr.sand..

Det visste jeg ikke. Får lese hvordan reglene er her i kommunen. Men dette synes jeg høres rart ut altså! Ikke god tilrettelegging hvertfall.

Back
Topp