Barnehageplass

Many75

Andre møte med forumet
Uff, det er ikke lenge siden de kom til verden, og i dag har jeg sendt inn søknad om bhg plass...betaler heller noen mnd, enn å ikke få plass fra nyåret igjen... Krysser fingrene... Hva skal dere gjøre?

Vi har tenkt til å sende inn søknad nå før fristen til hovedopptaket, men sette fra 1. januar 2013.

Har bare ikke bestemt rekkefølgen på barnehagene vi skal søke på enda :P

Jeg har søkt nå.. Er VELDIG avhengig av å få plass til høsten egentlig... Siden jeg er alenemor, og jeg MÅ jobbe/gå på skole i uka, etter permisjonen min. Hvis ikke vet jeg ikke helt hva jeg gjør :(

Hun må helst ha noe på nesen når hun sovner, så legger en kosefille på hver side. De ligger ikke så tett at hun ikke får puste. Prøver at de ikke ligger lengre ned enn til nesa også. Og så kan hun jo bare snu litt på hodet så er det fri luft:)

Storebror bruker enda kosen sin fra da han var liten. (Eller samme type. Har kjøpt flere like)

Kommer til å søke henne inn til januar. Taper 20 000 om vi må ha henne inn i august, samtidig som jeg har permisjon frem til oktober. Da begynner jeg 80% og pappa og bestemødrene deler 4 dager i uka frem til januar. 

Så må høre med styreren hvordan det ligger an med plasser. Evnt må vi ha to bhg frem til sommeren...

Skal bare tipse dere om at hvis dere søker og setter startdato til januar 2013...så blir ikke søknadene regnet med. Da må dere heller søke om plass en gang i år å heller søke om permisjon fram til januar. Bare et tips slik at dere ikke må vente med å søke før til neste år igjen liksom;)

Lillejenta her må begynne senest i oktober. Skal søke om full plass fra da. Jeg jobber bare 75%, så har tenkt til å ha henne hjemme de dagene jeg er hjemme. Her har vi ikke noe annet valg, for umulig å velge faste dager å ha henne hjemme når jeg jobber turnus.

Har søkt fra august, med ønsket oppstart i oktober. Jeg begynner studiene i august igjen, så da har mannen permisjon frem til midten av oktober. Regner med at vi får plass i samme barnehage som storesøster går i (og det er forsåvidt den eneste vi har søkt i også )

Me har søkt ho inn i barnehagen frå 1 januar 2013. Her som me bur betalar me ikkje for plassen frå august, men får garantert plass i ein barnehage frå 1 januar. Det er sikkert forskjell frå kommune til kommune.

Back
Topp