Barnehageplass

FruGlad

Elsker forumet
God morgen, jenter!

Som jeg har fortalt før så har ikke jeg noen jobb jeg skal tilbake til siden vi bodde i utlandet frem til lillegutt ble født, så jeg står relativt fritt ift når jeg vil begynne å jobbe igjen. Har vurdert å være hjemme et halvt eller helt år ekstra. Men samtidig kjenner jeg at siden jeg også var borte fra jobbmiljøet da vi bodde utenlands så er det kanskje lurt å komme tilbake i jobb. For lang pause kan jo gjøre det vanskeligere å få jobb. I tilfelle jeg bestemmer meg for å begynne i jobb igjen til høsten så må vi jo ha bhg-plass. Og det er nok bedre å søke og si nei takk, enn å ikke ha søkt. Men så kommer spørsmålet mitt: kan man søke bhg-plass i flere kommuner? Vi vet nemlig ikke helt hvor vi kommer til å bo fra høsten av. Det står vel egentlig mellom hele fire ulike steder. 

Det tror jeg da skulle gå greitt,er jo bare takke nei om man får plass man ikke vil bruke

Vet virkelig ikke, men jeg trodde man bare fikk søkt der man var folkeregistrert, derfor vi bestemte oss for å leie ny leilighet i samme bydel så det ikke skulle bli noe knot med barnehagene vi søkte på.

Jo man kan søke der man ønsker, det er jo hver enkelt kommune som behandler søknadene. MEN de fleste  kommuner har ikke flust med barnehageplasser, og de vil da prioritere de søkerne som allerede bor/er folkeregistrert i kommunen.

Vi fikk beskjed om at man kun har barnehagerett i kommunen man er folkeregistrert i. Vi flytter akkurat rundt fristen for søknad i den ene kommunen, så vi har to aktive søknader i to nabokommuner, men vi vil kun få tilbud fra den ene kommunen sa damen jeg snakket med 

Hmmmm, om vi ikke får bhg-plass i annen kommune enn den vi bor i har vi potensielt et stort problem siden det er 90% sikkert at vi flytter på oss. Men vi vet ikke hvor før rundt påske...

LilleNurk2011 skrev:
Hmmmm, om vi ikke får bhg-plass i annen kommune enn den vi bor i har vi potensielt et stort problem siden det er 90% sikkert at vi flytter på oss. Men vi vet ikke hvor før rundt påske...

Jeg hadde kanskje tatt en telefon til kommunen og spurt jeg. Har forstått at dette varierer veldig fra kommune til kommune!

Back
Topp