barnehageplass....

biddit

Flørter med forumet
huff... sitter her å undersøker litt på hjemmesidene til de forskjellige barnehagene i kommunen! det er jo en helt vanvittig tanke å skal forholde seg til allerede... lillemann er jo nettopp kommet til, og her sitter jeg å planlegger når vi skal sende han i barnehage!!
MEN, søknadsfristen er jo om under to måneder, og det lønner seg jo å være tidlig ute! siden vi fødte i siste del av året, er vi jo ikke garantert plass... har også tenkt å undersøke de forskjellig nøye før vi bestemmer oss for hvilke vi skal ønske oss plass i, ønsker selvfølgelig det beste for prinsen!

I alle fall, HVIS vi får plass til høsten, skal jeg søke om permisjon på plassen til januar 2013, synes det er altfor tidlig at han skal begynne allerede til høsten, syns han skal være over året! Jeg kommer uansett til å jobbe bare deltid, og en del ettermiddag, og så har vi besteforeldre/oldeforeldre som gjerne stiller opp!

Noen andre som har begynt å tenke på barnehageplass, eventuelt, har dere andre planer? hva bør man tenke på når man setter opp "ønskelisten"? 

Jeg har allerede søkt, liker å ha sånne ting i orden. Søkte på den nærmeste barnehagen her som førstevalg, og nest nærmeste som andrevalg.

jeg kommer til å søke han inn i samme bhg som storebror fra Jan 2013 og håpe på at han kommer inn der. Når jeg skulle søke bhg sist så tipset de damene i barselgruppen min som jobbet i bhg om at jeg burde besøkede som var aktuelle, og det gjorde jeg. Jeg fikk da eliminert to Om var helt uaktuelle og vi fikk plass i den bhg som passet vår sønn best:) Jeg er glad jeg besøkte dem, for tenk om jeg hadde levert sønnen min i bhg første dagen og fått den dårlige følelse jeg fikk ved det ene besøket... Ring å avtal å. Besøk dem du:)

uff nei,tør jeg ikke tenke på enda! nok å tenke på dåp i første stund synes jeg :)

Tenker å søke henne inn fra januar 2013. Skal høre med styreren om jeg må søke fra august etterhvert som søknadene kommer inn. Her er det ikke førstemann til mølla før fristen går ut. Regner nesten med at jeg får plass siden kommunen har behov for meg i en annen bhg. (Ja, jeg vet det er urettferdig osv. Kommer så klart ikke foran noen som har krav på plass, men om jeg stiller likt med noen andre får jeg som kommuneansatt førsterett. Har også storebror i bhg, så satser på samme som han)

Hadde samme problem sist. Da måtte jeg sette hardt mot hardt og si at enten må jeg ha plass eller permisjon til høsten igjen. Det endte med utvidet barnegruppe og en ekstra ansatt på den avdelingen... (ikke bare mitt barn da, og er stort behov for førskolelærere her...)

synes også det er veldgi tidlig å forholde seg til det.. blir helt stressa av å tenke på det. Vi er heller ikke helt sikre på om vi blir boende her fra høsten, så hva gjør man da, når man ikke vet hvor man er i verden når det er aktuelt med barnehage.. Søker plass i tilfelle vi blir værende, og takker nei om vi flytter, og krysser fingre for at det blir ledig der vi eventuelt flytter... ?? huff.. stress

Jeg skal søke snart, men ho må begynne til høsten.. Siden jeg skal fortsette på skolen til høsten, men det er ikke lange dager på skolen. Derfor blir det ikke barnehage fra 8-4, men korte dager.

Også er jeg alenemor, og da blir man prioritert i køen, heldigvis.. 

Nå har vi ikke krav på plass før ved hovedopptaket som er i mars 2013, men hvis jo før du søker jo bedre ifølge min mor som er styrer i barnehage. Det kan jo være andre barn som slutter midt i barnehageåret som man kan få overta plassen til. Vi kommer til å søke så snart vi får ut fingren og gamble på at vi kan få tilbud om plass fra desember i år eller januar neste år...

Godt med en slik tråd som påminnelse :)
Har nå skrevet søknad og sendt, har søkt i samme bhg som storebroren går. Har satt startdato til 01.09.2012, så han blir sikkert å begynne i august hvis han får plass, med mindre de mener han er for liten og må starte senere da :)

Jeg syntes også dette er kjempe rart!! Han har jo akkurat blitt født jo.... Men vi bor i Oslo så den søknaden må inn...
Vi kommer nok ikke til å få plass, men vi vil uansett ikke ha han i barnehage så tidlig hvis vi kan ønske oss det! Men forhåpentligvis så får vi plass fra januar 2013 :)

marrin skrev:
Men om man vil ha plass fra jan 2013.. Må man søke Nå da?

dette lurer jeg også på! når må vi søke? hva er fristen?

Jeg har søkt..Studentbarnehage, så håper vi får plass, hvis ikke kan jeg ikke fortsette skolen, og vi må sannsynligvis selge huset pga. vi ikke har råd til å holde på det da..

Curious skrev:

marrin skrev:
Men om man vil ha plass fra jan 2013.. Må man søke Nå da?

dette lurer jeg også på! når må vi søke? hva er fristen?

Sist fikk jeg beskjed om å bare levere inn en søknad mot slutten av året... Men da fikk jeg ikke plass. (Hadde vært like fullt om jeg hadde søkt før.) Jeg leverte inn en søknad til hovedopptaket, men den ble kastet siden jeg ikke skulle ha han inn før januar... 
Denne gangen skal jeg forhøre meg med styreren i storegull sin bhg. Hun svarer meg sånn at jeg får best mulig sjans:) (sist ba hun meg selv om å sette hardt mot hardt til kommunen, slik at hun selv ble tvunget til å ta inn flere barn og ansatte...) 

Så hadde jeg vært dere ville jeg ringt bhg dere primært ønsker dere og forhøre dere der:)

Har ikke søkt enda, men det blir jo ikke så vanskelig å søke, siden vi uansett ønsker ham inn i storesøsters barnehage... og siden det ikke er lett å få plass, så får vi satse på søskenprioriteten. Vi søker plass fra januar 2013, og krysser fingrene for at noen slutter i løpet av neste barnehageår.

Sendte inn søknad om barnehageplass i begynnelsen av desember :) Siden jeg har jobbet i 3 av barnehagene her i byen, valgte jeg den jeg som ansatt trivdes best i og den ligger også nærmest der vi bor. Det er en privat parnehage og styreren er også en nær venn av mine foreldre. Håper på plass, men måtte søke om plass fra august i år, hvis ikke ble det august 2013. Men pappan har jo permisjon enda i den tiden, så det blir nok en myk start på barnehagehverdagen for lille med korte dager og noen fridager innimellom :)

har søkt fra høsten av. jeg må i jobb igjen, og gubben studerer.. vi har søkt henne inn i studentbarnehagen, og i nabobarnehagen til den jeg jobber i.. :-) blir korte dager for henne og bare tre dager i uken.

Har nå funnet ut at den barnehagen vi helst ønsker han inn i er en privat andelsbarnehage! Så skal bruke mine overtalelsesevner til å få en av disse andelseierne til å leie ut en andel til oss! *krysser fingrene* Hadde vært utrolig kjekt for da er vi sikra plass! Skal ringe til barnehagen også for en prat, har fortsatt ikke funnet ut av hvordan man gjør det hvis de ikke skal inn før januar 2013!
Man må bare ta telefonen fatt og og ta seg en ringerunde, skal man finne ut av ting

Back
Topp