Barnehageplass

Gunnhild

Glad i forumet
Da fikk vi endelig brev i posten i dag vi også! Her i bygda hvor jeg bor, er det en stor kommunal barnehage. Den er ny, og skal visstnok være veldig bra! Men i fjor var det nemlig baby-boom her i bygda, så de fleste jeg kjenner fikk brev i går, og ingen har fått plass!!
Så var spent jeg. Og vi fikk ikke plass i barnehagen vi heller....

Men jeg hadde Montessorri-barnehagen i byen som andre-ønske da, og den fikk vi plass i. Så da blir det den. Den er nær arbeidsplassen til både meg og svigermor.
Ikke at jeg helt vet hva disse prinsippene deres går ut på men...[:)] 
Noen av dere som har barn i montessorri-barnehage/skole???
60%, jeg skal jobbe 3 dager, og en kveld, så da blir det to dager i uka hjemme sammen med meg. Det er nå godt for en liten kropp det også....[:)]

Gratulerer med plass!! [:)]
Så heldig du er som har muligheten til å være hjemme litt med henne også, satser på å få til det etterhvert jeg også [:)]
Kan veldig lite om montesori barnehager, men vet de har mye fokus på konsentrasjon og selvtillitt blant annet... også jobber de mye med aldersblannede grupper...  Blir sikkert kjempebra[:D]

Husker ikke helt Montesorri prinsippet, men google Maria Montesorri så finner det nok ut.
Tror de legger vekt på kreativitet også gjennom bla musikk[:)]

Sønnen har gått i og snuppa skal gå i Montessori barnehagen her. Jeg er ikke såå god på å forklare de prinsippene jeg heller, og det er ikke pga de at jeg har valgt den barnehagen. Men de fokuserter mye på natur og dyr, så de har en genial beliggenhet og masse dyr der.

Men hovedprinsippene er dette: konsentrasjon, selvdisiplin, selvtillit, respekt og tillit til andre.
Her kan du lese om det http://www.montessorinorge.no/Extra/Forsidemeny/Om_montessori/

Kan jo kort tilføye at de har stor tro på at barn kan MYE mer enn vi liker å tro! Så plutselig sitter mini¨n din der og smører skiva sjøl.. Dårlig eksempel kanskje, men de får prøve seg på mye man ellers gjerne tenker at de er for små til! Skulle gjerne søkt M selv, men tankene gikk ikke i den retningen når jeg søkte - tenkte utelukkende beliggenhet [8D]

Ok, takk for det! Skal sjekke det ut. Vet det er mange som sverger til M-bhg og skole ja, derfor jeg slengte den inn som andrevalg. Har skjønt de blander godt alder og kjønn og kultur og funksjonalitet, og jeg tenkte at det kunne være godt for ei jente fra bygda og lære seg om likeverd og å omgås ulike grupper! Såg ut som det var egen kvote for funksjonshemmede barn også. Tror den barnehagen her i bygda er ganske homogen....

Hvis de bruker mye musikk er det flott! Mamma liker det[:)]
Dyr har de ikke, den ligger i byen, men vi har så mye dyr hjemme, så det går bra![:D]
Spennende....

Da har jeg lest linken, og er fornøyd!![:D]

så bra!
grattis med barnehageplass!

Back
Topp