Barnehageplass Trondheim

Sillynelly

Betatt av forumet
Vårt desemberbarn 2020 har ikke rett på barnehageplass før august 2022. Dett er problematisk på mange måter, og vi håper han går plass før. Men nå ser jeg etter andre muligheter.

Er alle barnehager omfattet av opptaket via kommunen? Vi har vurdert Steinerbarnehage, og der blir ikke mindre relevant i denne sammenhengen.

Er der noen vits i å kontakte barnehager direkte? Det er det noen som har rådet oss til, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal kunne hjelpe når opptak styres av kommunen?

Vårt desemberbarn 2020 har ikke rett på barnehageplass før august 2022. Dett er problematisk på mange måter, og vi håper han går plass før. Men nå ser jeg etter andre muligheter.

Er alle barnehager omfattet av opptaket via kommunen? Vi har vurdert Steinerbarnehage, og der blir ikke mindre relevant i denne sammenhengen.

Er der noen vits i å kontakte barnehager direkte? Det er det noen som har rådet oss til, men jeg skjønner ikke helt hvordan det skal kunne hjelpe når opptak styres av kommunen?

Finn ut hvilke barnehager du vil ha barnet i, og legg inn en søknad. Da kan dere får plass dersom det blir en ledig plass fordi et barn slutter/flytter :) var flere barn som flyttet midt i barnehageåret hos oss og det tok ikke mange uker før et nytt barn kom som hadde stått på venteliste. Og ja, ta kontakt med barnehagene dere søker og hør om det pleier å bli ledige plasser.
Alle barnehager hos oss, også privatdrevne som steiner, er under kommunalt opptak :)

Selvom det er under kommunalt opptak kan det være at det er ledig plass et sted. Ville absolutt tatt direkte kontakt og hørt. Gjorde det selv da jeg i full desperasjon ville bytte bhg midt i året. Var dessverre ikke plass akkurat da, men styrer husket meg godt til neste opptak :)

Jeg har desemberbarn.
Jeg ringte de som styrer med opptak til bhg plass å spurte hvilke barnehager som hadde kortest venteliste, tok ca 2 mnd så fikk jeg plass :happy:

Back
Topp