Barnehageplass til kommende storesøsken

*trinemor*

Gift med forumet
Hva gjør dere med barnehageplass til søsknene da den lille kommer?

Full plass/ delt plass, hvordan kommer dere til å bruke plassen, lange dager/ korte dager osv.?

Her har Snuppa 80 % plass og hun må nok fortsette med det siden det ikke er så lett å øke plassen igjen når det passer oss.

Men har tenkt til å ha henne ca. 60 % i bhg, men da kan vi jo velge litt på dagene :)

Kommer også til å gi henne korte dager, så hun også får litt glede av permisjonen, og vi kan kose oss sammen :)

Vet ikke hvordan det blir enda. Skal flytte til Trondheim, så har søkt om plass i Trondheim, men tviler på at vi får plass :/ Så da skal min mormor være litt dagmamma og ha han ca annen hver dag så vi får kose oss sammen + ha litt avlastning :)

Her har gutten min 100% plass i barnehagen, og dette skal vi fortsette med. Av erfaring vet jeg at storesøsknene trenger absolutt barnehage når det kommer småsøsken i hus. Og ofte vi mammaer også ;)
Heller satse på litt oftere fridager og kortere dager :)

Her har hun 100 % bgh plass, og skal fortsette med det etter mini er kommet til verden også. Hun elsker å være i bhg, å jeg vil kose med i permisjonstiden min, ikke slite meg helt ut! Defor skal hun i bhg, tar henne heller fri ved behov

har 100% plass og kommer til å fortsette med det.

Av erfaring blir hun surere når vi leverer sent og henter tidlig, men skal nok korte litt ned på dagene. Og kanskje noen dager fri innimellom.

Ask har 100 % plass og vi kommer til å fortsette med det. Kan tenke meg at han kanskje får noen kortere dager innimellom, men han elsker å være i bhg og er vanskelig å få med hjem på ettermiddagen.

Her har vi 100% plass men korte dager (type seneste levering 10 og henting 15 noen ganger 16 ) Når lille bror kommer kommer vi til å ta ut ferie de første dagne/første uken slik at han får være med fra start av og ikke bare leveres i bhg... 

Etter det kommer vi til å se hvordan det går, og hva han ønsker, vår pode er av de barna som stort sett skal i bhg og blir sur når han ikke skal. Men heldigvis er det motsatt når han har vært hjemme en dag så vil han ikke i bhg igjen :P ha ha 

Vi har 100% plass og kommer til å ha henne der 100%. Men det blir jo lettere å ta litt fri innimellom og kanskje få reist på besøk til besteforeldrene som bor langt borte. Tenker vel at det etterhvert blir litt kortere dager også - at jeg henter litt tidligere enn vanlig. Men hun trenger jo å få opprettholdt rutinene hun også når huset plutselig snus på hodet. Og hun stortrives i barnehagen. :)

Her fortsetter vi med 100%. Tror det blir kjedelig for storebror å være mer hjemme når han er vant med futt og fart i barnehagen. Men jeg regner helt klart med at han får være mer hjemme hvis han ønsker det. Også blir det nok litt kortere dager innimellom:))

vi kommer til å beholde 100% plass..

Jenta mi går 60 % i barnehagen nå.. siden jeg jobber natt så trenger jeg ikke mange nettene for å ha full uke og er veldig glad for å ha mulighet til å være mer sammen med henne.. Vi kommer til å fortsette med 60 % også når lillebror kommer i februar.. Ho storkoser seg hjemme og jeg syns også det er veldig koselig å ha henne hjemme, og vil gjerne være mest mulig med ho.. så får ho heller reise til bestemor eller mommo om det blir behov for det :-)

Gjør som de fleste her,  beholder 100%. Erfaringen er at de klarer seg "bedre" når dagene fortsette som vanlig. Er nok omveltning når de er hjemme etter barnehage og i helger. Men blir nok flere fridager, og kortere dager. Og kommer til å sette av dager hvor Alima får tid kun med meg og pappan.  
Hvis vi drar til Gambia mot slutten av permisjonen, så tar vi permisjon. Vet ikke helt hvor mye perm man kan ta før man mister plassen, men tror det er noen måneder. 

Kommer til å fortsette å ha ho der 100% eg også.
tenker at den lille også bør få litt aleine-kosetid med mamman sin :)
men kan vere at ho får kortere dager og en fridag i ny og ned :)

Back
Topp