Barnehageplass og mye sykdom 1 år

Brunette87

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med å få redusert barnehage pris når ungen er mye borte fra barnehagen??

Noen som har erfaring med å få redusert barnehage pris når ungen er mye borte fra barnehagen??
Det er ikke mulig å få redusert barnehagepris selv om ungen er mye borte pga sykdom ettersom du må betale for å disponere barnehageplassen. Det er nemlig ikke mulig for barnehagen å «tilby» den plassen ditt barn disponerer til noen andre ettersom man aldri kan forutsi når h*n blir syk og derfor har ledig plass.

Nei, det får du ikke!
Men har du lite inntekt kan du søke om redusert foreldrebetaling

For å si det sånn så er det helelr ikke så innmari unikt at særlig de minste barna er veldig, veldig mye borte de første årene :) sønnen min på 4 hadde faktisk ikke èn hel barnehageuke fra august til desember, pga rævva immunforsvar etter nedstengt land :p

Min var i Bhg 2 dager i snitt første høsten og vinteren, men var aldri snakk om det her. Jeg tror ikke det er uvanlig. Hvis du vil redusere plassen deres kan du sikkert det, men da har du bare rett til å bruke Bhg de dagene det er planlagt at dere skal være hjemme, og du må nok søke om utvidet plass når dere trenger 100 % igjen.

Nei er nok som de fleste skriver ganske vanlig med mye sykdom det første året, spesielt hvis man ikke har søsken. Nr 1 var mer syk enn i barnehagen det første halve året (høst og vinter). Nr 2 slapp litt mer unna, mens nr 3 som ikke var vandt til bakterier/virus pga korona har vært mye syk.

I min kommune er det sånn at man kan få redusert kontingent om barnet er sammenhengende syk i over en måned, og da må man vise til legeerklæring. Så det vil nok ikke være aktuelt for sånn typiske barnehagesykdommer der man er frisk innimellom.

Back
Topp