Barnehageplass i januar

geitrams

Andre møte med forumet
Hei, hei. Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med å få barnehageplass utenom de tidspunktene på året hvor man er garantert å få plass (1. des og 1. aug). Jeg har to nære venninner som har fått barn i januar, og for begge har det løst seg fint med barnehageplass. Men de hadde storesøsken i barnehagen fra før, så det blir nok litt annerledes når man er førstegangsfødende, som meg. Er det noen som har noen tanker? Bekymrer dere dere?
 
Hei, hei. Jeg lurer på om noen av dere har erfaring med å få barnehageplass utenom de tidspunktene på året hvor man er garantert å få plass (1. des og 1. aug). Jeg har to nære venninner som har fått barn i januar, og for begge har det løst seg fint med barnehageplass. Men de hadde storesøsken i barnehagen fra før, så det blir nok litt annerledes når man er førstegangsfødende, som meg. Er det noen som har noen tanker? Bekymrer dere dere?
Kommer vel helt an på hvor du bor og om det er nøye for deg hvilken barnehage du får. Her jeg bor har det vært fult i de fleste barnehager og er det i år også leste jeg, men vet at feks en liten barnehage motsatt vei av hva som er praktisk for oss har plass som regel, og kjenner et par stykker som har brukt den første og gjerne andre året for så å bytte til den de vil ha. Så det kan fort løse seg selv om de nærmeste barnehagene gjerne er fulle.
 
Back
Topp