Barnehagepersonell som ikke passer på.....

Jani

Glad i forumet
Må bare fortelle noe som skjedde i en bhg som ligger i feltet vårt og som jeg går forbi hver gang jeg skal levere/hente vesla i sin barnehage. Ble helt satt ut......[&o]

Fredag skulle jeg ned og hente vesla, og går forbi denne bhg. Her har de en falsk fotballbane og derifra går det en liten bakke ned til gjerdet (hvor jeg går forbi på sykkelstien). Her ned er det ingen som kan se med mindre de står rett ovenfor og kikker ned. Her nede inntil gjerdet sto det en liten gutt, ihvertfall ikke mer enn 2 år gammel. Han sto med ryggen til meg, ingen voksne i sikte. Jeg hadde sett at de voksne var oppe ved sandkassen, ca. 30 m fra her, og ingen kunne se gutten. Han kikket så vidt til siden pga. at det kom mange skolebarn fra skolen i den tiden, men beveget seg ellers ikke, sa ingenting. Jeg tenkte jo at de voksne hadde kontroll på at han var der.....

Da jeg kom tilbake etter å ha hentet vesla, ca. 15 min senere, var han fortsatt på samme sted. Bare at nå satt han sammenkrøpet inntil gjerdet. Jeg gikk bort og forsøkte å få kontakt med han, pratet til han o.l. Men ingen reaksjon, og kom fram til at han trolig satt og sov (helt uten noen voksne hadde fått med seg at han i det hele tatt var der.....). Siden jeg visste at personalet var ute så gikk jeg rundt svingen og ropte på den ene bhg. tanta og sa at det satt en gutt der, at jeg ikke fikk kontakt med han og at han trolig sov. Hun løp ned og hentet han.
Venninnen min har barn i den bhg og hentet barna samtidig som dette. Og hun sa at de hadde kommet bærende inn på en liten gutt som hadde sovnet ute, og at de var helt uforstående til at dette kunne ha skjedd...... Heldigvis virket det som at alt var i orden med han. Han går i samme småbarnsavd. som datteren hennes, og hun sier at de er alt for mange barn der kontra personell. Dette er privat bhg.
Er bare så sjokka, at personellet i over minimum 15 min ikke har kontroll på en så liten gutt, at ingen har lett etter han...... Hvem vet hva som kunne ha skjedd, alt ifra å sette noe i halsen eller feberkrampe e.l. [&o]
Hadde det vært datteren min så hadde jeg bokstavelig talt hudflettet personalet!!![:@][:@][:@]

Hadde i utgangspunktet søkt inn datteren min i den bhg. men er så glad for at jeg byttet i siste liten (niesen min gikk der tidligere og søsteren min var så misfornøyd med den bhg). Tror virkelig ikke at slikt hadde kunnet skje der som velsa går, for der føler jeg at de har mye bedre kontroll.
Blir bare helt sjokka jeg.....

Jeg er sjokkert altså,gruer meg nesten for at arian skal begynne i bhg i august.....

Godt det gikk bra med den lille gutten da,lurer på hva foreldrene til barnet syntes om dette???

Høres jo litt rart ut at det ikke ble telt opp, og funnet ut at han manglet på så lang tid....

ORIGINAL: *trinemor*

Høres jo litt rart ut at det ikke ble telt opp, og funnet ut at han manglet på så lang tid....

Synes jeg også, er det som er så skremmende......[&:]

ORIGINAL: Solo super

Jeg er sjokkert altså,gruer meg nesten for at arian skal begynne i bhg i august.....

Godt det gikk bra med den lille gutten da,lurer på hva foreldrene til barnet syntes om dette???

Vet ikke om foreldrene har fått beskjed eller hva de har..... Kjente ikke igjen gutten så vet ikke hvem som er foreldrene...

Det går nok bra når Arian begynner i bhg. Har alltid hatt panikk for å sende barn i bhg (alle sier at det er fordi jeg ikke har gått der selv som liten), men i bhg til vesla er de helt fantastiske[;)]

Kanskje du kan skrive om dette til lokalavisa? Det høres jo ut som det trengs gjerder på litt annet sted enn det er der idag eller noe, behøver jo ikke være supervanskelig å unngå sånt i fremtiden liksom.

De aller, aller fleste barnehager og ansatte gjør jo en super jobb, er glad i ungene og ungene trives godt, men det skal jo bare 1 uoppmerksom ansatt til for at noe sånt skal skje hvis det er "blind spots" på tomta. Uff, håper barnet trivdes med å være litt for seg selv, og ikke bare rotet seg bort og sovnet i påvente på å bli funnet :/

nå ble jeg sint.. slik skal det ikke være! er ute i praksis som førskolelærer selv nå, og vi og de fleste andre bhg i kommunen jeg vet om, og i nabokommunene teller barna hvert 10. minutt og krysser dem av på ei telleliste. De minste er de enda flinkere med å ha kontroll på!

Back
Topp