Barnehagenekt

anines

Elsker forumet
Har en gutt på 2,5 som de siste ukene plutselig har begynt å nekte å dra til barnehagen. Det er en h.. kamp hver morgen. Han går i en liten familiebarnehage (kun 4 barn), og jeg vet at han har det bra når han er der, så det går nok ikke på det. Til høsten skal han begynne i ny større barnehage og jeg er redd problemet kommer til å eskalere da.. Hva kan jeg gjøre!?

Hadde noen sånne episoder med eldste. Spesielt ille var det etter ferier (lengre opphold). Holdt en tett dialog med bhg for å sikre at han hele tiden hadde det fint om dagene, avtalte hvordan levering skulle skje, og videre var det bare å vente til det gikk over rett og slett.

Jeg fryktet også da han skulle over på storbarnsavdeling, men tro det eller ei, ting gikk bedre der [emoji846]

Har en gutt på 2,5 som de siste ukene plutselig har begynt å nekte å dra til barnehagen. Det er en h.. kamp hver morgen. Han går i en liten familiebarnehage (kun 4 barn), og jeg vet at han har det bra når han er der, så det går nok ikke på det. Til høsten skal han begynne i ny større barnehage og jeg er redd problemet kommer til å eskalere da.. Hva kan jeg gjøre!?

Har det skjedd noe i BHG som du ikke vet om som gjør at han ikke vil dra dit??

Har det skjedd noe i BHG som du ikke vet om som gjør at han ikke vil dra dit??

Ikke som jeg vet om. Har tatt det opp med hun som jobber der også.. Men når jeg henter han i barnehagen vil han ikke være med hjem da, så det er kanskje bare en "vanskelig"alder.

Hadde noen sånne episoder med eldste. Spesielt ille var det etter ferier (lengre opphold). Holdt en tett dialog med bhg for å sikre at han hele tiden hadde det fint om dagene, avtalte hvordan levering skulle skje, og videre var det bare å vente til det gikk over rett og slett.

Jeg fryktet også da han skulle over på storbarnsavdeling, men tro det eller ei, ting gikk bedre der [emoji846]

Ja, jeg snakker jo med hun som jobber der om det. Men godt å høre at det gikk bedre for dere etter bytte av avdeling :)

Tror min og din er jevngamle . Jenta vår hade en periode rett før jul dær hon absolut ikkje skulle i BHG. De var rena h ja. Hon græt å kavde seg opp till hon spydde. men så hade hon de fint i BHG nær hon var dær stortrives. Var 2 uker sånn tror eg. Nå er hon inne i en periode hon ikkje vill hjem . Ska helst till bhg efter hon har komt hjem og.

Last edited:
Det er litt sånne faser desverre :/ har også vært igjennom det med dattera mi.. blir bedre :)

Er ganske vqnlig med sånne perioder

Kjeder han seg?

Vet du hva, det kan hende! Det har ikke falt meg inn en gang.. To av barna der er ett år yngre, så det er jo liksom ikke så mange å velge mellom å leke med. Selvom han leker godt med både de og seg selv. Men kan hende han bare trenger litt fler å spille mellom på hans nivå.

Tror min og din er jevngamle . Jenta vår hade en periode rett før jul dær hon absolut ikkje skulle i BHG. De var rena h ja. Hon græt å kavde seg opp till hon spydde. men så hade hon de fint i BHG nær hon var dær stortrives. Var 2 uker sånn tror eg. Nå er hon inne i en periode hon ikkje vill hjem . Ska helst till bhg efter hon har komt hjem og.

Åh, håper det gir seg snart! Nå er jeg i permisjon med lillebror også, så han skjønner nok at vi er hjemme i tillegg.

Åh, håper det gir seg snart! Nå er jeg i permisjon med lillebror også, så han skjønner nok at vi er hjemme i tillegg.
Desamma var det her. eg var hjemma med lillebror og da jenta börja i Bhg . De 3 sissta dagarna har hon ikkje velat gå i Bhg för hon seg att tante er på besøk hos oss

Jeg tenker litt av problemet ligger der, i tillegg til at han kanskje har litt få barn å spille på. Kanskje han trenger litt utfordringer og stimuli på lekefronten.

Men det er ikke unaturlig at de aller fleste barn er gjennom denne perioden.
Det har jeg sett med mine, og det ser jeg på jobb.
Det går seg nok til, og jeg ville ikke bekymret meg for høsten [emoji6]

Min gutt har hvert igjennom en lang sånn periode nå, levering var fryktelig slitsomt og han hylskreik lenge etter at jeg drog, hver dag.
Han ble ofte destruktiv og det virket for meg som han kjeda seg. Tok det opp med ped.leder og nå har han begynt på mellomavdeling i BHG. Og det er som natt og dag. Han gleder seg til BHG hver dag, og vi får mye bedre og hyggeligere tilbakemeldinger på at han virker til å trives mye bedre nå enn på liten. Så selv om han er minst (2,5år) ser det ut som han trives bedre med 3 og 4 åringene.

Back
Topp