Barnehagen

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Hvordan går det med deres små i barnehagen?

Her virker det som han trives godt og de ansatte er veldig hyggelige og gir god rapport av dagen :) han har begynt å sove greit, men ikke så lenge som han sover hjemme. Satser på det går seg til fort, han blir veldig sliten!

Vært forkjøla siden uke to og nå har han litt feber og dermed hjemmedag. Synes det er vanskelig å vite hvor grensa går for å ha han hjemme. Feber er greit, men forkjølelse uten feber er jo også veldig slitsomt for de små. Vil samtidig at han skal bli trygg i barnehagen og da må han jo være der! Ikke lett.

Nei det er ikke lett. Men det er almenntilstanden som skal være avgjørende når man vurderer om de små skal i barnehage eller ikke (og selvsagt feber). Så om han er forkjølt (det blir de nok ofte første året) så kan han dra i barnehage så lenge han er i form til det :)

Vår lille begynner på mandag som kommer, så jeg er veldig spent på hvordan det vil gå :)

Han har gått tre uker i barnehagen og vært hjemme pga sykdom 5 dager allerede :p Har streptokokker og går på penicilin nå! Mye bedre form etter bare et døgn på medisin :)

Vesla var alene i barnehagen på fredag. Gikk veldig fint! Hadde første hvilen for dagen i barnehagen også. Sovnet fort men sov ikke så veldig lenge. Smilte til oss da vi kom, men snudde ryggen til og fortsatte leken med de andre barna med én gang. Hehe. :P Håper det fortsetter slik! ;)

Mini her starter i barnehagen om én uke. Vi skal ha tre dager tilvenning pluss én uke med litt reduserte dager først. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå, men kjenner jeg er mye mer komfortabel med tanken nå enn for kun et par uker siden.

Det er godt å lese deres erfaringer om at det har gått greit med oppstart.

Vår gutt sover en dupp. På alt fra 1 til 2,5 time. De legger han ca halv 12-12. Han er født 10.09.

Fungerer veldig fint. Han er litt sliten på kvelden men det går fint og han sovner tvert når vi legger han. Sover ca 12 timer på natt.

Her sover han 2 lurer pr dag. Først i 9-10-tiden så rundt 13. Ca 2-3 timer tilsammen. Jeg håper han i løpet av høsten slår de sammen :)

Det går veldig fint i bhg :) Der sover hun 1-2 ganger om dagen, ca 1 time. Hjemme i helgene sover hun lenger. Tenker at hun henter seg inn etter en slitsom uke. Så lenge hun virker fornøyd er vi fornøyd!

Det går egentlig ganske fint! Han sover 1-2 ganger om dagen, litt avhengig av hvor lenge første dupp er. Merker han blir mer sliten på kveldene nå! Og ble selvfølgelig syk første uka..

Det går egentlig ganske fint! Han sover 1-2 ganger om dagen, litt avhengig av hvor lenge første dupp er. Merker han blir mer sliten på kveldene nå! Og ble selvfølgelig syk første uka..
Samme her. Uke 1 gikk bra, uke to var han hjemme fredag pga forkjølelse. Uke 3 var han hjemme torsdag og fredag. Skulle tro foreldrene ønsker langhelg, men jeg håper virkelig ikke det fortsetter slik :)

Samme her. Uke 1 gikk bra, uke to var han hjemme fredag pga forkjølelse. Uke 3 var han hjemme torsdag og fredag. Skulle tro foreldrene ønsker langhelg, men jeg håper virkelig ikke det fortsetter slik :)
Ja det er slitsomt for alle, blir lite søvn på både store og små mens det står på. Selv om langhelg hver helg unektelig høres deilig ut :p

Back
Topp