Barnehagen

Mrs.Mona

Elsker forumet
MAI 2013
Jeg er litt usikker her jeg sitter. På avd Mina går på har hun to jenter hun leker ekstra mye med, hvor ei av de er egentlig en etterdilter, "kari". Men Mina og bestevenninnen har alltid tatt hun med i lek og holder ingen utenfor.

Nå noen ganger så har jeg sett, i det jeg skal hente Mina, at storesøster til "kari" har tatt ting fra Mina og gitt til "kari", storesøster er ei jente som jeg har store problemer med å like (høres fryktelig ut, jeg vet) hun er så frimodig på en utrolig frekk måte, og blander seg i alt. Mina blir da selvsagt veldig lei seg. Det virker egentlig ikke som om de voksne ser det.
I går skjedde det enda en gang med ei annen jente (som jeg også har sett har gjort det flere ganger), som er ganske ny, hun kom faktisk ut i gangen å bare tok en utkledningskjole ut av hendene til Mina, forran ei av de som jobbet der. Mina ble igjen veldig lei seg, og jeg måtte faktisk snakke til den jenta selv om den ansatte satt der. Når jeg sa noe så snakket selvsagt hun også til jenta.

Mitt problem er det, at Mina er ikke typen til å Sladre og jeg er litt redd for at dette skjer mange ganger. Som mammaen hennes synes jeg selvsagt at dette er kjempe trist. Skal jeg ta en prat med de ansatte i bhg om det? Eller er det bare å være hysterisk?
Jeg har ofte fått høre at Mina er veldig flink til å inkludere andre barn, og at hun er veldig godt likt. Men er så redd for at disse to jentene utnytter hun.

Eg ville tatt en prat med de ansatte.. kan jo virke uskyldig når de er små, men det kan føre til problemer seinere. Eg ville satt en stopper for det no.

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Som førskolelærer har iallefall jeg likt å hørt dette om det var tilfelle på mi avdeling. Så ta det gjerne opp med barnehagepersonalet..

Back
Topp