barnehagen

dollygirl

Glad i forumet
jeg er nå i uke 22 og har en gutt på 2 år, han elsker og være i bhg , men jeg kunne også tenkt meg og hatt han hjemme litt også, jeg jobber ikke pga firmaet ble solgt videre. MEN jeg orker faktisk ikke og ha han hjemme alene, når mannen er på jobb, pga magen og jeg er veldig øm i magen nå. fks vi skal leke ute, dytte han på huska, dra han på traktoren sin, sånne litt anstrengende ting, har ikke noe med han og gjøre for han er en engel og være hjemme med selvom det skal skje noe hele tiden =) men det er bare at jeg orker ikke så mye løft og draing osv ...visst dere skjønner, jeg kjenner det så godt på kvelden i magen at jeg har anstrengt meg. men jeg har såååååå utrolig dårlig samvittighet ....... veldig!!!! for jeg tror han også kunne tenke seg og være hjemme med mamma iblandt i uka.. noen som følt det samme eller har noen gode ord til meg??

Er i akkurat samme situasjon, bare at jeg nå er 37 uker på vei. Jeg har jobbet en del i svangerskapet, og de dagene har det ikke vært noe annet alternativ enn barnehagen. Men jeg har gått på graderte svangerskapspenger, og de dagene jeg har vært hjemme har jeg fått beskjed av lege/jordmor å holde meg mest mulig i ro og slappe av så mye som ulig. Så her har barnehagen helt klart vært det beste alternativet. Her blir det kjedelig hjemme med en mor som ikke orker å være med på leken. Vi kompenserer litt med rolige morninger, og jeg leverer sjeldent før kl.10 (barnehagen ser helst at de kommer senest kl. 10). Har ikke dårlig samvittighet, så lenge de trives i barnehagen.

skjønner, ja han stor trives jo ! men hehe.. han elsker og være der, men føler meg så egoistisk, tenk visst han er kose mamma gutt da, noe han har vært i noen dager nå.. jeg spø.rr han om han vil i bhg tidlig om orran spørr jeg om det, nei sier han da, vil ikke... men så kan det gå en time el 2 og vi har spist osv og spørr jeg da vil han det.. så håper jo han vil da, at det ikke bare er noe han sier !

Syns absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for det..
Du får nyte helgene sammen med han,og ettermiddagene når han er kommet hjem.
Du trenger  å hvile nå før den neste kommer,og gjør det med god samvittighet.
Du sier selv han trives i bhg?
Så jeg ser ikke problemet...

dere har nok helt rett jenter, jeg har jo egentlig ingen grunn for det nei.. rart hvordan mamma hjertet er.. hehe takk for gode svar, jeg ble litt mer roligere nå, og skjønner at jeg skal ha god samvittighet

Send gotten din i big med good samvittighet. Dere kan heller ha litt rolige morgener og ettermiddager. Da får han aktiv utfoldelse i bhg og dere kan gjøre rolige ting hjemme. F.eks tegne, leire, se på barne-tv, lese bøker osv:)

Ikke ha dårlig samvittighet for dette . Du er jo med han om morningen før du leverer han og på ettermiddagene før han legger seg og helgene har dere jo sammen . Og så lenge han trives i bhg så ser jeg ikke problemet . Det du kan gjøre er at ukene frem mot fødsel så kan du slappe av om dagene når han er i bhg også når babyen er født og du er kommet deg litt etter fødselen så kan du heller ha han hjemme kanskje 1 gang i uken eller noe, der dere kan finne på ting sammen og baby med . Da er det lettere for deg å dra han på traktoren eller gi han fart på dissen . Bare ett forslag. Har flere venninner av meg som gjør det sånn med barna sine og de koser seg masse. Og visst det er noe trøst så hadde jeg en 2 åring når jeg var gravid siste gang og hun var nesten alltid i bhg men leverte hun litt senere da og hentet hun rundt 3

Jeg hadde siste skoledag igår, å HELT fri nå...men dro avgårde med minstejenta i bhg imårrest med GOD samvittighet...:) Har ikke henne så lange dager, å er sammen med henne hele tiden ellers, så nå skal jeg gjøre masse som jeg ikke har fått gjort i eksamenstiden, MENS hun er i barnehagen...deilig :D

hadde skjønt det om du hadde en ettåring som ikke kan gå. men en toåring trenger du ikke løfte, dytte eller dra på. La han sykle selv på trehjulssykel. Huske kan han gjøre med pappaen. Gå en tur i skogen, trenger ikke være langt eller fort og han går selv. Tegne, male, bake, perle, forme modell-leire, lese bok? Du trenger jo ikke ha han hjemme hele dagen? men hente han litt tidlig og få litt ekstra tid sammen?

Jeg blir også fort sliten nå, selvom jeg har endel fri innimellom pga gradert sykemelding og ikke full stilling.
Men guttungen er endel i barnehagen, korte dager, og heller noen fridager innimellom. 
Han er 3,5 år da, og jeg kan fint forklare han at jeg ikke kan løfte han, at jeg er sliten osv, og han forstår det ganske greit. 

Jeg sender også i barnehagen og hun elsker det. Vil ikke være med hjem. Men jeg vet at jeg hat mulighet til å hente tidligere og det er en "trygghet" for min del. Snuppa kjeder seg hjemme med bare meg :-P

Sånn hadde jeg også det når jeg gikk gravid. Bortsett fra jeg var jo på jobb hele svangerskap tiltross kraftig bekkenløsning. Så når jeg kom hjem lå jeg bare på sofaen. Og han hadde så lyst å leke, gå ut osv, men jeg hadde så vondt så jeg klarte det ikke.

Hvis du ikke orker å ha han hjemme, så kan han heller ha kortere dager i barnehagen. Det blir bedre tror det er de gravid hormonene. Jeg kjenner det litt enda. Sender han i barnehagen og jeg er jo bare hjemme. Men jeg vet at hadde han vært hjemme med meg så hadde han kjedet seg ihjel.

Nå har han vannkopper så nå er han hjemme fra barnehagen og fra fredag 22 skal han ha fri i 6 uker

Dette er en lei følelse, men om du ikke orker er det jo ikke så mye du kan gjøre med det..

Back
Topp