Barnehagen...

AB

Forumet er livet
Foreldremøte i barnehagen til guttene i dag. Å selv om jeg er utrolig fornøyd med barnehagen er det visst ting jeg kjenner jeg ble litt satt ut av og små irritert over. Blandt annet at barna ikke får komme i barnehagen hvis de har mer enn 37,5 i feber. Må le litt.. 37,5 er da ikke feber? Mulig det er for noen, men mine barn kan variere fra 36,5 til 38 uten at de har feber av den grunn. Det er jo ganske normalt at barna har litt tempratur endringer. Ikke måler jeg barna mine uten at jeg misstenker feber så ikke vet jeg om barna mine har 37,5 i tempratur med mindre jeg da måler de hver dag.

er jeg rar eller høres det med 37,5 litt snålt ut? (da regner jeg med at en del foreldre må holde ungene sine hjemme støtt og stadig..)

Er det mulig? 37,5 er jo ingenting.
man skal se an tilstanden til ungen ikke hvor mye feber de evt kan ha (selvsagt vis de har mer enn 38,5 da)
i bhg der thea går sender de henne hjem vis hun har 38 (blir som regel mer i løpet av kvelden)
Men det var en gang da de ringte å sa at thea hadde 38 i feber,ungen var villmann hele tiden hjemme og ingen feber på henne.
Mener de skal se ann tilstanden til de jeg

Ja, jeg er enig med deg. Det er jo tilstanden dem er i som er en indikator på om de begynner å bli syke. Å selvfølgelig hvis de har over 38,5 i tempratur.

Jeg skjønner tankegangen din. En vilkårlig dag med 37,5 er greit. Men dersom dette er en dag i en "feberperiode" hadde ikke jeg sendt Maiken i barnehagen med 37,5. Med feberperiode tenker jeg på at hun har vært hjemme noen dager pga feber i forkant av denne dagen med 37,5. Nå f.eks. er hun på sin 3.dag med feber (mellom 38,7 og 39,9). Om hun imorgen har 37,5 sender jeg henne ikke i barnehagen. Jeg velger nå å holde henne hjemme til tempen er under 37, noe som er hennen basaltempereratur.
Hadde jeg derimot målt tempen en hvilken som helst annen dag der hun ikke hadde vært noe annen syk og den var 37,5 hadde det stilt seg annerledes. [:)]

Som du sier; 37,5 er ikke feber.. Syns det høres merkelig ut. Nei,ikke bry deg om det!!

37,5??

Phillip har mellom 37,0 og 37,5 vanlig.
vis han gikk i bhg til guttene dine hadde han sikkert blitt sendt hjem hverdag, gutten min er veldig varm gutt og begynne å svette for ingenting men han trenger ikke ha feber for det om.

ORIGINAL: Kvitre

Jeg skjønner tankegangen din. En vilkårlig dag med 37,5 er greit. Men dersom dette er en dag i en "feberperiode" hadde ikke jeg sendt Maiken i barnehagen med 37,5. Med feberperiode tenker jeg på at hun har vært hjemme noen dager pga feber i forkant av denne dagen med 37,5. Nå f.eks. er hun på sin 3.dag med feber (mellom 38,7 og 39,9). Om hun imorgen har 37,5 sender jeg henne ikke i barnehagen. Jeg velger nå å holde henne hjemme til tempen er under 37, noe som er hennen basaltempereratur.
Hadde jeg derimot målt tempen en hvilken som helst annen dag der hun ikke hadde vært noe annen syk og den var 37,5 hadde det stilt seg annerledes. [:)]

Jeg er veldig enig i dette, ville gjort det på samme måten. Kommer ann på om de har vært syke dagen/dager før i så fall. :) Men jeg syns det hørtes rart ut om det ble "lagt frem" på den måten. Jeg måler jo ikke temperaturen på dem hver morgen jeg heller liksom, med mindre det virker som de brygger på noe eller lignende. Har da mer enn nok å gjør eom morgenen om jeg ikke skal krangle meg til temperaturmåling i tillegg:D Hehehe!

Jeg ser selvfølgelig også den hvis de har hatt høyre feber og vært syke noen dager og de da har 37,5. Men det var jo det at de uansett ikke skulle ha 37,5 i tempratur. Eller hvertfall sånn det ble forstått. Men vi finner vel ut av det. Regner med ikke de måler ungene i barnehagen hver dag så[8D] Er barna syke og har feber holder jeg de helt klart hjemme! Men er barnet mitt friskt og har 37,5 i tempratur så ser jeg ikke noe grunn til at de skal være hjemme..

er ikke 37,5 normal kroppstemp da?!! Mine ligger mellom 36 og 38

Temperaturen varierer vel fra barn til barn, og det er jo selvfølgelig allmenntilstanden som er viktigst!!!

Haakon har lav temp til vanlig, så han er faktisk (nesten alltid) ganske dårlig om han har 37,5-38,0, men det er han da...

(Sikkert lik moren...  Jeg var skikkelig dårlig før helgen, og målte faktisk feberen på meg selv.  Forventet nærmere 40 for jeg var elendig, men var ikke mer enn 38,5 gitt[8D])  Men jeg ligger nærmere 36,0 til vanlig, samme som guttungen[:)]

Jeg bare lurer på hva de begrunner det med?

Vet det er mange som sender barna sine alt for raskt tilbake igjen etter en sykdomsperiode. Men egentlig burde vel regelen være at barnet skal ha hatt 1 feberfri dag hjemme før barnehagestart etter sykdom. Visst barnet ikke har feber på kvelden (over 37,9) så er det jo friskt.

Men uansett burde det jo være en sak for foreldrene å selv vurdere om barnet har feber eller ikke....visst man ser bort fra smittefare da..

Back
Topp