Barnehagematpakke

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Jeg vet det finnes en del matpakkegrupper på facebook, men føler at mange av dem blir for de med eldre barn. Tenkte vi kunne ha e liten inspirasjonstråd her for hva man kan putte i matpakke til de små :)
Del gjerne bilder og tips.
 
Heldigvis slipper vi detta. Barnen får frukost lunsj og varm mat 1 gang i uken . Vi betalar en summ hver mnd :)
 
Vi får varmmat 3 ganger uken og fruktmåltid får de også hver dag.
Frokost spiser vi nok hjemme første tiden da jeg skal jobbe 80% og mannen prøver å levere senere slik at det blir korte dager. Men blir nå noen matpakker iløpet av et år uansett:)
 
I barnehagen til mini får de havregrynsgrøt til frokost, varm lunsj hver dag og fruktmåltid, men har med matpakke også. Hun liker ikke grøten (eller, nekter å smake :p) så har med ei ekstra skive i matpakken de gangene hun kommer til frokost. Pleier å ha med litt mat til lunsj/frukt også, det er mye nytt for henne i bhg, så merker hun er mer kresen enn hjemme. Sjelden hun har spist opp maten sin da, men da får hun den på hjemveien :)
Synes polarbrødene fra trines matblogg er veldig gode, fryser de ned, så tar jeg opp så mange som trengs (de blir fort tørre så bør ikke ligge ute mer enn en dag). Veldig glad i matpakker med flere rom, da er det brødmat i den ene stort sett, og frukt & grønt i de andre. Hender også hun får egge- eller matmuffins med.
 
Barnehagen til M har alle måltider så slipper det her. Men hva med matmuffins, bananlapper, pizza snurrer, smoothier? Pleier å lage opp en del av dette å fryse ned her hjemme. Kan jo være en fin ting så slipper man å lage hver dag :)
 
Back
Topp