Barnehageklær

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Har dere egne klær som kun brukes i barnehagen?

Tenker da både på ute- og inneklær. Eller bruker dere klærne om en annen og tar hjem ytterklærne når de skal brukes hjemme.

Vi bruker ting litt om hverandre :p dvs vi har arvet til sammen 4vinterdresser i str 98, som er str frøkna bruker. En henger i bhg og resten hjemme.

De har brukt samme klær i bhg som hjemme, nytt rent antrekk hver dag. ytterklær har vi hatt flere av, slik at noen hang i bhg og noen hjemme, men vi har aldri hatt noen spesifikke barnehageklær.

Har noen klesplagg(inneklær) som ikke brukes i bhg, som brukes hjemme i helgene :p Ellers brukes alt det andre i bhg.

Nope, klærne brukes om hverandre. Hadde jeg bare skulle brukt det hjemme, hadde det jo sjeldent blitt brukt. Har da sitronsåpe, så flekkene får jeg bort. :p

Har gjerne 3 stk av alle ytterklær/sko, så har alltid 2 dresser i bhg., og en hjemme. :)

Har egne klær i bhg, både ute og inneklær. Men må han skifte i bhg, så har han selvfølgelig det på seg når han drar hjem. Han må ikke legge igjen de klærne:P

Tenker da både på ute- og inneklær. Eller bruker dere klærne om en annen og tar hjem ytterklærne når de skal brukes hjemme.
JA :)

Ikke inneklær, de brukes overalt med unntak av skiftetøy som alltid er i bhg. Det er gjerne stygt tøy i grelle farger som vi har arva, klær med små hull eller flekker som ikke går vekk i vask. Annensortering med andre ord ;)

Ytterklærne er enten forbeholdt barnehagen eller hjemmet. Av den enkle grunnen at jeg glemmer ting. Så vinterdressene henger alltid i barnehagen. Har en vinterdress hjemme som kun brukes hjemme.

Samme med vintersko, ett par til bhg og ett par til hjemmet. Mest fordi det er usannsynlig skittent i barnehagen og at vi har fått med barn hjem med dritt under sokkene (ja, dritt. Hundedritt)

Bruker det samme hjemme og i bhg. Har ikke dobbelt opp av hverken utedress eller regntøy.. inneklær er også de samme stort sett, men har noen litt finere klær som blir spart litt på :)

Hverdagstøyet brukes både hjemme og i bhg/på skolen, men de har et ekstra sett yttertøy hjemme (vi har vært så heldige å arve mye), slik at vi slipper å dra dresser frem og tilbake hvis vi vil ut på ettermiddagen.

Nei, har brukt klær om hverandre.
Men har ofte hatt 2 sett regntøy/dress osv sånn at jeg kan ta med det som har hengt hjemme til bhg dagen etter hvis det ikke har tørket etter vask feks.

Jeg har minst to dresser og to sett regntøy til enhver tid som byttes på å være hjemme eller i barnehagen. Han har også byttetøy som ligger fast i hyllen hans i barnehagen. Tar med hjem vått tøy og tar med tilsvarende tilbake neste dag.

Bruker det samme hjemme og i bhg. Har ikke dobbelt opp av hverken utedress eller regntøy.. inneklær er også de samme stort sett, men har noen litt finere klær som blir spart litt på :)
Samme her. Gidder ikke kjøpe dobbelt opp av uteklær enda.

Stort sett brukes klærne om en annen. Det eneste som blir igjen hjemme er penklær og tildels penere hverdagsklær som jeg anser som lite praktisk/komfortabelt i bhg.
Uteklær brukes stort sett på samme måte, men har som regel noe ekstra som hovedsakelig blir brukt hjemme. Det beste brukes vanligvis i bhg, mens slitte, "dårligere" og f.eks todelt ofte blir reserveklær og hjemmeklær.

Har noe litt finere tøy som jeg ikke tar på barna når de skal i barnehagen ellers bruker jeg alt innetøy omhverandre. Har vært heldig å arve en del yttertøy så vi har dobbelt sett med det, et sett hjemme og et sett i barnehagen.
Det tøyet som er litt slitt legger jeg som regel i skiftetøy kurven i barnehagen.

Her brukes alle inneklærne i barnehagen. Nå kjøper jeg kun klær på HM, Cubus, lindex og Newbie(kappahl) så det er ikke så veldig dyre klær som jeg er veldig redd for. Klærne er til for å brukes. Kunne fint levert henne i barnehagen med merkeklær hvis hun hadde det. Men skal sies at det ikke er ofte datteren min kommer hjem med flekker på klærne som ikke går vekk i vask.

Til uteklær har hun et sett Regntøy, vinterdress og vår-dress i barnehagen, og et sett av hver hjemme. Vintersko har hun bare et par av, men hun har også Dockboots som står i barnehagen hele tiden.

Inneklær brukes begge plasser. Men kjøper alltid dobbelt av dresser , regnklær og dockboots. Slik at vi alltid har ett sett hengende fast i Bhg og ett sett hjemme. Dyrt blir det jo, men syntes det er viktig å ha det hengende i Bhg, pga jeg gjerne kan glemme å ta det med frem og tilbake hver dag:hilarious:

Back
Topp