Barnehageklær!

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hva trengs av yttertøy? Kommer til å kjøpe nameit regnetøy, reima parkdress. Bør jeg ha en softshelldress i høst?
Hun starter i oktober
 
Last edited:
Jeg syns ikke du trenger det. Men en tynn ulldress for å ha under kanskje for akkurat den perioden er parkdressen kan være litt kald men vinterdresser for tykk...
 
Jeg syns ikke du trenger det. Men en tynn ulldress for å ha under kanskje for akkurat den perioden er parkdressen kan være litt kald men vinterdresser for tykk...
Hvordan vinterdress er bra? Reima? Nameit?
 
Er jo ikke så mye de er ute nå på begynnelsen, så jeg hadde ikke giddi å brukt 1000,- på dress fra reima denne første vinteren:) softshelldress har storebror aldri hAtt bruk for, bruker regndress om det har vært vått og parkdress når det er kaldere og litt vått:) hva er egentlig greia med softshell? Er det vanntett? Vindtette?
 
Hvordan vinterdress er bra? Reima? Nameit?
Jeg har alltid hatt Reima, elsker de! (de er til 50% på Reima shop no nå).
Til eldste kjøpte jeg Didriksson i fjor siden den kom best i test, men alle år før har vi hatt Reima. Ser ikke brukte ut engang så mini arver de uten problem. Og den ekstra polstring i rompa er bra:)

I bhgn hos oss er alle ute, både små og store. Derfor godt med den ekstra i rompa. De i minste str er litt billigere og på salg. Så kan du evt selge de etterpå. Eller finne brukt på finn.
 
Jeg har alltid hatt Reima, elsker de! (de er til 50% på Reima shop no nå).
Til eldste kjøpte jeg Didriksson i fjor siden den kom best i test, men alle år før har vi hatt Reima. Ser ikke brukte ut engang så mini arver de uten problem. Og den ekstra polstring i rompa er bra:)

I bhgn hos oss er alle ute, både små og store. Derfor godt med den ekstra i rompa. De i minste str er litt billigere og på salg. Så kan du evt selge de etterpå. Eller finne brukt på finn.
Takk, da skal jeg sjekke ut :)
 
Jeg har alltid hatt Reima, elsker de! (de er til 50% på Reima shop no nå).
Til eldste kjøpte jeg Didriksson i fjor siden den kom best i test, men alle år før har vi hatt Reima. Ser ikke brukte ut engang så mini arver de uten problem. Og den ekstra polstring i rompa er bra:)

I bhgn hos oss er alle ute, både små og store. Derfor godt med den ekstra i rompa. De i minste str er litt billigere og på salg. Så kan du evt selge de etterpå. Eller finne brukt på finn.

http://www.reimashop.com/no/Kategor...--SALG/Reimatec®-overall-Avior/p/510150-3921#
Er denne fin?:) altså, kvaliteten:)
 
Fant en annen som sto var varmeste dressen de hadde, men er det nødvendig tro? Er så usikker hehe første bhg barnet mitt :p
Da kan den jo bli for varm igjen.... Jeg ville tatt den andre. De er vel ikke ute kaldere enn 5-10 minus allikevel. Og hvis det er kaldere kan du bruke en tynn ulldress..
 
Blir disse små som ikke kan gå sittende mye på bakken selv om det er vinter?
 
Her har jeg kjøpt Reima vinterdress (på salg) og regntøy fra Name it :)
Lue og votter :) (Reima )

Mangler "sko" og parkeres :)
 
Gikk litt amok på outleten, da jeg fant barnehageklær :) Trodde det skulle være vanskelig å handle inn varmt til en med atopisk eksem, men det var det virkelig ikke :D
 

Vedlegg

  • 1439055216845.jpg
    1439055216845.jpg
    53,7 KB · Visninger: 26
Gikk litt amok på outleten, da jeg fant barnehageklær :) Trodde det skulle være vanskelig å handle inn varmt til en med atopisk eksem, men det var det virkelig ikke :D
Så bra da! :D Hvilke hensyn er det du må ta? :) (Beklager om jeg spør dumt altså, men har ikke erfaring med det.)
 
Kan jeg spørre hvilken str dere kjøper. Jeg har kjøpt mengder med ull i str 86/92 evt 90. Men usikker på yttertøyet. Har kjøpt ullet i str 86 for å være sikker på at det passer men yttertøy er jo litt vanskeligere å brette opp på armer og ben. Han blir 1 år 2 uker etter bhg start. Nå bruker han 74 og 80.
 
Kan jeg spørre hvilken str dere kjøper. Jeg har kjøpt mengder med ull i str 86/92 evt 90. Men usikker på yttertøyet. Har kjøpt ullet i str 86 for å være sikker på at det passer men yttertøy er jo litt vanskeligere å brette opp på armer og ben. Han blir 1 år 2 uker etter bhg start. Nå bruker han 74 og 80.
Tenker akkurat det samme som deg! Syns yttertøy er litt viktigere at passer enn innertøy. Hu her bruker også 74&80 så blir nok å kjøpe 80 i dress nå.
 
Jeg hadde kjøpt masse i 74 og 80 på salg for å ha hhv høst og vinter. Det har jeg måtte legge ut til salg ubrukt.
Han har vokst inn i eldste sin "rytme" og bruker mest 80, litt 86 nå.
Så vi har 80 i parkdress og 86 vinterdress. Reima sine dresser har jeg erfart at er litt romslige også:)
 
Back
Topp