Barnehagegarderobe

Leontodon

Forumet er livet
VIP
Det er lenge siden jeg hadde barn i barnehage og jeg må innrømme at jeg husker jaggu ikke..

Hva burde en rikholdig garderobe til en 1-2 åring inneholde, kom gjerne med lister på alt fra inners til ytterst, vår, sommer, høst og vinter :)

Og er det noe jeg kan lage selv så tips gjerne med oppskrifter/mønstre :D

Utedress (høstdress og vinterdress)
Regnkle
Ullkle (heil eller todelt) til å ha under regnkleda på kaldere dager, men for varmt til vinterdress.
Innesko (sandaler er anbefalt)
Støvler og utesko tilpassa årstid
2 par skift. 2 bukse, to gensera, to sokker, to ullsokker, to strømpebukser. Om sommaren: shorts, tskjorte, caps og solbriller
Hals

Vi har xantall huer fordi vi ikkje har vert rutinerte og kjøpt med sånn regntrekk. Og to par votter, i tilfelle eine settet er blitt vått.

:)

Denne må jeg også følge! Gruer meg til å få barnehagebarn, tiden går jo så altfor fort! :p

Så da er jeg ikke så langt unna i tankene når jeg på strikkelisten har:

Høst:
4 par tynne votter
4 tynne luer/hetteluer
4 par tynne ullsokker
1 heldress
2 bukser
2 gensere
4 vester

Vinter:
4 par tova votter
4 tykke (tova?) luer
4 halser
4 par tykkere ullsokker
1 tykk heldress
2 bukser
2 gensere
4 vester (fra høstgarderoben)

Og ellers supplere til våren det som måtte være fravokst.

Så da er jeg ikke så langt unna i tankene når jeg på strikkelisten har:

Høst:
4 par tynne votter
4 tynne luer/hetteluer
4 par tynne ullsokker
1 heldress
2 bukser
2 gensere
4 vester

Vinter:
4 par tova votter
4 tykke (tova?) luer
4 halser
4 par tykkere ullsokker
1 tykk heldress
2 bukser
2 gensere
4 vester (fra høstgarderoben)

Og ellers supplere til våren det som måtte være fravokst.

Wow. Rekker mye strikking du da skjønner jeg. :)

Nja.. Ikke så mye som jeg ønsker, men har ei kiste full av påbegynte prosjekter fra før hehe, og er flink til å sende ønskelister til strikkende tanter og bestemor ;)

Nja.. Ikke så mye som jeg ønsker, men har ei kiste full av påbegynte prosjekter fra før hehe, og er flink til å sende ønskelister til strikkende tanter og bestemor ;)
Jeg får aldri tid til å sitte med strikkinga. Her har jeg en flink farmor som strikker til han. :)

at med cupcake på så det ikke er tvil om hvem sitt det er

Jeg får aldri tid til å sitte med strikkinga. Her har jeg en flink farmor som strikker til han. :)

Får til et par votter i løpet av en kveld, og tar jeg to kvelder har jeg et par sokker. Heldress tar litt lenger tid, men er sånt som er kjekt å ha liggende og strikke en pinne nå og en pinne da på :)

Skulle ønske jeg kunne strikke, har prøvd flere ganger, og får virkelig ikke til annet enn å strikke rett fram :p

Skulle ønske eg var god på det :) kan å hekle, men trenger nye nåler... Og eit spark i ræva .:p

Jeg vil også strikke, men mangler veldig på tålmodigheten her ;) Skal heller sette i gang med å sy litt barnetøy ;)

Jeg vil også strikke, men mangler veldig på tålmodigheten her ;) Skal heller sette i gang med å sy litt barnetøy ;)
Jeg syr men lite tida til det etter at I. kom.

Jeg tipper de har på eBay! ;)

Null peil. Har du sjekket stoff og stil?

Back
Topp