Barnehagedress..

Lottelott

Elsker forumet
Hva har dere? Er dere fornøyd? Snuppa mi skal begynne i bhg om en uke, og jeg har ikke peil på hva jeg bør velge [&:]

ORIGINAL: Elises

Jeg har ikke barnehagejente enda, men vi har reimatec-dressen, satser på at den er bra, den var jo nesten best i test [8D]

Okey, den jeg har kikket på også, virker som det blir den altså ;)

Vi har vinterdress fra Hummel, vår/høstdress fra Reimatec og regnsett fra celavie[:)] Veldig fornøyd med alle 3!

Ok, men jeg tenkte litt på  at det er jo nesten kun 1 mnd nå som hu kanskje kommer til å bruke dress, kjipt å kjøpe en såpass dyr dress da den kanskje ikke vil passe over sommeren? Kikket på en dress her, noen  som har hørt noe om den? [:D]

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/productdet.asp?gid=1&subgid=0&wwwalias=barnihagen2&pid=1818

Bestilt den jeg, er jo ikke så lenge til dress blir brukt i bhg, så får det bli troll dress til vinteren igjen [:D]

vi har stormbergs dress med uttagbart ullfor. veldig grei. har brukt den hele vinteren, og kan bruke den helt til neste vinter i og med man kan ta ut foret. kjempegod dress.

Mira begynner ikke i bhg før til høsten.. men kjøper ikke noe nytt da hun begynner.. Vi arver endel, da.. Så da har vi noe som kan henge der og noe til å ha hjemme. Greit å ha litt skift syns jeg da.. i steden for å ha EN knalldyr-best-i-test-dress.. De blir også møkkete og kan bli bløte.. og greit å kunne ta på de noe annet mens det andre er til vask/tørk.. [;)] Men kommer vel veldig an på økonomi også. Selvsagt skal jo barna ha gode klær! Men du kan få tak i en god og billid dress på cubus også.. om du ikke er så merkebvisst.. Selv bruker vi en 20 år gammel dress på Mira.. Elsker den dressen!! kun vindress, da.. trekker vann som bare det! Men da kan vi ta på en regnbukse over.. Men den er så god og mjuk og bevegelig!!! :) Ikke fin!!! bare GOOOD!!! brukte den masse til Leah også.. ;)
dressene fra sportmann som man kan ta ut og inn for av er også gode og billige syns jeg.. Det er vel eneste nye dressen jeg har kjøpt til Leah (3 år).. men det er jo en helårsdress mer eller mindre.. og liker å kunne bruke det jeg kjøper MASSE!! [;)]

syns denne så god ut, jeg!!!! [:)]
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/productdet.asp?gid=1&subgid=0&wwwalias=barnihagen2&pid=1818

Kanskje jeg skulle kjøpt ny dress til Mira allikevel..? [8D]

Det som er viktig med dressen de skal ha nå det første året er at den er varm og at de ikke blir våte igjennom.
Slitestyrken betyr ingenting, for de kommer ikke til å greie å slite ut denne dressen uansett. Den som dere har lagt ut link til er sikkert ikke foret. Men det gjør ingenting, for den er jo perfekt til å leke i til høsten før det blir kaldt og om våren når snøen har dratt. Bare ha ull under.
Hadde ikke vi hatt "overtrekks" bukser til LIllemor hadde jeg jammen det kjøpt denne dressen. Den koster jo ingenting, et kupp tror jeg![:)]

Lillemor skal få en som er myk og ikke så veldig tykk. For jeg har heller på henne flere tynne lag med ull under enn at hun har en kjempe tykk vinterdress som hun ikke greier å gå i.

Storebror hadde en fin dress fra exit første året, og det blir den dressen Lillemor skal ha hjemme.
Mange fine dresser som ikke koster så mye.
Storebror har brukt skogstad og reflex dresser som har holdt godt på både varmen og han har ikke slitt de ut heller selv om han er aktiv.

Men;
Mormor har kjøpt reima dress til storebror og vil gjøre det til Lillemor også. Jeg takker og bukker [:D]
Har ikke helt skjønt oppstyret med disse reimadressene før Storebror fikk en selv. Den han har er veldig myk og sterk ser det ut som. Liker den kjempe godt. Han fikk den i en nøytral farge, så Lillemor kan arve den.

Lillemor skal ikke i bhg før i august, og jeg kommer til å kjøpe str 92.

Back
Topp