Barnehagebarn

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Hvordan er det med matpakkene til deres små, hva har dere med?

Alt er fordelt i bokser i matboksen[8D]

Jeg har:
3 Brødskiver som er formet i hjerte: Hjertebrødskiver[;)] (Egen boks)
Skinke
BaconOst
Leverpostei

Frukt:( Egen Boks)
Drue
Annanas
Moreller

Grønnsaker: (Egen boks)
Agurk i hjerter

Litago Yoghurt

Hva har dere med?
Lager kanskje litt mye siden vi får jo ett måltid i barnehagen også , men bedre med mye en forlite[8D]

Jeg er så heldig at Alma går i en barnehage hvor ungene får all maten. Det eneste vi trenger å ta med er en frukt hver dag[:)] Utrolig deilig å slippe å tenke på niste, bare så synd det kun er opp til 3 år de kan gå i den bhg[:D]

Maya spiser foreløpig frokost hjemme, og ettermiddagsmaten får de i bhg. Har med 1,5 skive med leverpostei/skinkeost el annen smøreost/egg/gulost/skinke/banan + oppkuttet frukt/grønnsaker.

Vi får all mat i barnehagen. Men Tobias spiser kun ett pålegg; makrell i tomat. Så matpakken hadde ikke blitt veldig variert..[8D]

Kommer til å ha med 4 skiver. De får frukt i bhg hver dag etter sovinga, så hun har 2 skiver til frokost, og 2 til lunsj. Mulig jeg tar med en ekstra i tilfelle hun er mer sulten etter frukta. Får se [:)]

Frokost spiser han hjemme sammen med meg, og lunch og frukt får de i barnehagen.. Men jeg sender meg 2 brødskiver og noe grønnsaker som han får om han vil sitte med de andre til frokosten når han kommer eller trenger litt mer enn bare frukt når de spiser det kl.14:)

I vår barnehage har de ett måltid kl 9.30 og ett kl 13.30. Og hvis de ikke spiser frokost hjemme, kan de spise den der. Så fremt de kommer før 8 (så de ikke er mette til måltidet kl 9.30).

Siden dette er en gårdsbarnehage har de ikke kapasitet til å holde mat i barnehagen, men en gang i uka får de mat der. Ofte varmmåltid.

Sender med begge gutta to brødskiver til hvert måltid. Dersom de ikke spiser frokost hjemme, blir det 6 skiver pr gutt, pr dag. Må tro det går brød... Og er matpakke tom når de kommer hjem, blir det mer mat neste dag[8D] Får vondt i meg hvis jeg tror de ikke blir mette...hehe.

De får frukt i barnehagen, så sender ikke med det. Bare innimellom.

Frida får lunsj + fruktmåltid av bhg.
Jeg sender med henne 2 skiver til frokost + Yoplait yoghurt og kornblanding som hun får før frukten så hun ikke skal bli så sulten på ettermiddagen.

Om han ikke spiser frokost hjemme, så lager de grøt til han i barnehagen. Ellers så har han med seg en brødskive og en hel frukt til 14.30 maten. Lunsj får de i barnehagen.
I barnehagen hans, så deler de opp frukten vi har med og legger på et fat. Istede for at hver enkelt har med sin egen ferdig oppdelte.

Her får de all maten i barnehagen, så slipper heldigvis å tenke på det[:)]

ORIGINAL: Fru Fortuna

Jeg er så heldig at Alma går i en barnehage hvor ungene får all maten. Det eneste vi trenger å ta med er en frukt hver dag[:)] Utrolig deilig å slippe å tenke på niste, bare så synd det kun er opp til 3 år de kan gå i den bhg[:D]

Bare bytt Alma med Dina,så er det slik her og[;)]

Hos oss får de all maten utenom eventuell frokost!

Dagen innebærer:

09.15 - Frukt
11.00 - Lunsj ( Brødmat i 2 dager, varm mat i 2 dager og suppe/grøt den siste dagen)
14.15 - Brød, knekkebrød og frukt

Syns det er kjempebra i barnehagen![:D]

Her betaler vi kostpenger for mat i barnehagen. Passer oss utmerket, og veldig glad for den løsningen [:D]

Jeg er så heldig at jeg ikke trenger å ta med mat i barnehagen for dem dekker alle deres behov[:)]

Back
Topp