Barnehagebarn og puslespill

Fru Lotten

Forumet er livet
Hvor store puslespill (altså hvor mange brikker) klarer barnet på egen hånd, og hvor gammelt er barnet?[:)]

finnes ikke intressert i å prøve engang.

[8|]Klarer alene ,uten hjelp 100 brikker nå ,men han er en tolmodig type da[:)]. 4,5 år gammel. 200 brikker pusler vi sammen. 40 brikker ved 3 års alder.

15 brikker klarer hun fint alene... men er litt ukonsentrert så må ha hjelp av og til...

Snuppa er ikke så tålmodig, så hun liker best sånne "babypuslespill", sånne hvor du plaserer i riktig hull, alt fra 4 til 10-15.

Men en hun går med i bhg, som er 1 mnd eldre bare, han er helt sinnsyk på puslespill!! Han tar det lett som ingenting, kanskje 20-30 brikker. Moren sa han hadde begynt på 5 års puslespill nå, for at det skulle være utfordring/ta litt tid [:)]

Han klarer 9 alene og er 2 år.

ORIGINAL: MICAmor

[8|]Klarer alene ,uten hjelp 100 brikker nå ,men han er en tolmodig type da[:)]. 4,5 år gammel. 200 brikker pusler vi sammen. 40 brikker ved 3 års alder.
OI!!! Så flink! (og tålmodig![:)])

Grunnen til at jeg lurer, er at vi var på foreldresamtale i bhg her og da kom det med puslespill opp. Silje er 2 år og 8 mnd og klarer fint 30 brikkers spill alene. Og vi fikk litt bakoversveis da pedagogisk leder sa det ikke ble forventet før det året de skal på skolen...hun ligger langt fremme sånn på det meste, men trodde ikke hun var sååå langt fremme liksom...

Jenta mi liker best puzzlespill med mange brikker. Ho pleier å puzzle 104 og 110 brikker. Ho er 4 år og 3 mnd.

Han fikk et puslespill med 12-brikker til 2 års-dagen sin i fjor, som han lærte seg i løpet av ei uke.
Vi fant ut at han trengte større utfordringer, og kjøpte puslespill med 15, 20 og 25 brikker som han alle kunne etter et par mnd. Så avtok interessen i sommer...
Denne uken har han vist virkelig interesse for puslespill igjen, så tror jeg skal skal skaffe han et med 30 brikker nå til 3 års dagen om en uke!

Vi har 25 biter på det største vi har her nå... Tror kanskje det kunne ha gått med flere også.

Er 3 år. Det puslespillet har litt rar form, så er ikke av de letteste heller.

Er ikke alltid interessen til å sitte å konsentrere seg er like stor da, men innimellom tar hn seg tid. [:)]

Puslespill med 25 - 30 brikker (4+) går lekende lett. Så har hun ett puslespill med 48 brikker (5+), det er for vanskelig å greie alene enda, trenger litt hjelp.
Men hun er jo faktisk kjappere til å legge puslespill enn hva jeg er, haha! [:)]

Hun er 3 år og 4 mnd.

alle med brikker under 50 brikker går som en lek. de er lagt på 1-2-3..
så nå har vi gått over til 100 og 104 brikker. eller hun begynte vel egentlig med 104 brikker i fjor vinter (hun er snart 4år nå)

Min gutt klarer 6 eller 9 brikker, etter hvordan motivet er. Han er snart 2 år. Han går ikke i barnehage da, vet ikke om det var en viktig del av spørsmålet?

Hun har et på 24 brikker som hun har klart alene i noen mnd.

Rundt 20 brikker, snart 3 år. Mer enn det så mister han tolmodigheten. Er det ett helt nytt pusslespill trenger han ofte litt hjelp.

akkurat begynt på brikker med 100
de andre gikk jo så lett for han.
han er snart 4,5

Han er 2 år og 4 mnd og har pusla 25 biter siden 2 års dagen. Nå klarer han 35 alene og 49 med litt hjelp. Det med 49 er bare vanskelig fordi det er så små brikker...

Alle i barnehagen er kjempeimponert og henter meg støtt og stadig for å vise meg. *STOLT*

Jeg mener at for å kunne si at et barn klarer så så mange brikker så må man klare det "på første forsøk"... Hvis dere skjønner... Det puslespillet man har hjemme og har puslet maaaange ganger kan man jo utenat liksom.... You see?

ORIGINAL: Fru Lotten

ORIGINAL: MICAmor

OI!!! Så flink! (og tålmodig![:)])

Grunnen til at jeg lurer, er at vi var på foreldresamtale i bhg her og da kom det med puslespill opp. Silje er 2 år og 8 mnd og klarer fint 30 brikkers spill alene. Og vi fikk litt bakoversveis da pedagogisk leder sa det ikke ble forventet før det året de skal på skolen...hun ligger langt fremme sånn på det meste, men trodde ikke hun var sååå langt fremme liksom...

Jenta mi er også veldig glad i puslespill - hun er 2 år og 10 mnd og pusler 25-30 biter uten hjelp. Hun har nettopp fått et på 49 biter, som er litt vanskeligere for henne. Da må vi pusle sammen med henne for at hun skal gidde, men hun får det stort sett til alene allikevel.

Det er morsomt når ungene er flinke til noe - enten det er sanger, puslespill eller fotball [:D]

Back
Topp