frøken_Nina
Forelsket i forumet
Må bare lufte litt tanker her, høre andres erfaringer...
Barna våre går nemlig i to forskjellige barnehager, og jeg har to ganske forskjellige opplevelser av de to.
Hun er født jan.08 (bursdag i dag faktisk [:)]), og ble tidligere i høst flyttet fra en avdeling med bare 08barn til avdeling med 07barn, sammen med tre andre som er født tidlig på året. Med bakgrunn i at de minste på 08 sov mye mer og brukte mer tid på bleieskift osv slik at det bl.a. ble lite tid til å være ute.Greit nok, 07-barna er jo ikke såå mye større. Men etter ei lita stund, så fant de ut at de ville flytte 08-barna ned i første etasje, på avdeling for seg selv, og slå sammen avdelingene oppe. Slik at nå sitter alle barna fra (08),07,06,05 og 04, til sammen litt over 30 barn, på samme rom når de spiser, og følgelig også har samme lekeområde når de leker...også har de delt inn i smågrupper de har innimellom der barna på samme alder driver med forskjellige ting..
Men jeg kjenner at dette ikke føles helt godt, det blir mange forskjellige voksne og forholde seg til ved levering og henting, og jeg synes at frøkna vår blir liten mot en 5-6åring...Merker hun er vanskeligere å levere noen morgener, for hun kjenner jo ikke alle voksne like godt nå når de ble så mange..
Men er det bare jeg som synes de har ordnet seg litt rotete i barnehagen?? Håper noen har noen synspunkter som jeg blir litt klokere (roligere av).