barnehagealder

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Når skal deres barn i barnehage? (Evt. dagmamma o.l.)

Leste artikkelen i vg forrige uke om at barn ikke burde i bgh før fylte to år... Og jeg fikk litt dårlig samvittighet, for det har ikke vi mulighet til.. 
Med hjelp av en snill bestefar ( <3) kan vi strekke oss til å holde gutten vår hjemme til han er 1,5 år, men etter det må vi begge tilbake i arbeid og kan ikke forvente at bestefar skal ha han 5 dager i uka, så da må benytte oss av bhg eller dagmamma...
Hvordan skal dere gjøre det?

Jeg har ham hjemme til han er 1,5 år , samme som storesøster. Så blir det barnhage 5 dager i uken fra 9-10 til 15. Storesøster er i barnehagen fra 9-10 til 15 , og vi synes det fungerer greit. Ellers så føler jeg ikke at vi får noen tid sammen. Vi tar også en del fri , må utnytte dette maks dettr siste året før hun blir skolebarn. Hvordan får vi dette til ? Mannen jobber i nordsjøen så vi har god økonomi .....

Jeg skal gå hjemme til juli nesteår, også skal bf ha sin permisjon, så blir det barnehage på han ifra august av da vil han være ca 18,5mnd så det synes jeg går bra men hadde vi hatt mulighet ville jeg nok ønsket å gå hjemme en stund til. 

Jeg har søkt barnehageplass fra januar av.. Da er han 1år.. Har ikke råd til å gå hjemme så lenge som dere andre :/

Vi har også søkt om barnehageplass fra januar, om vi får plass er kanskje tvilsomt da men... Tror jeg kommer til å gå ned til 80 % stilling dersom vi får plass, om ikke blir det nok ulønnet permisjon på meg. 

vi har fått plass fra 15 desember, nei vi har ikke mulighet til å bare være hjemme vi. så her begynner berta i barnehage fra 11 måneder

Ettersom det ser "mørkt" ut å få barnehageplass fra februar som vi hadde trengt så tar jeg noen ekstra måneder permisjon (ulønnet). Jeg skal gå hjemme ut året og sen skal samboern ha  3 måneder permisjon. Hva vi gjør hvis vi fremdeles ikke har barnehage fra april har vi enda lagt litt på vent og håper på det beste :-)

Har fått plass fra 1 januar, i samme barnehage som jeg skal begynne å jobbe i da.
Men jeg blir nok nødt å melde meg som vikar fra november ca, så får pappan ta ut permisjonen sin. Dyrt å kjøpe hus/pusse opp gitt.....hadde gledet meg til å gå hjemme ut desember(ulønnet perm), men økonomien tillater ikke det:-(

Back
Topp