Barnehage

Mood*

Flørter med forumet
dere som har barna i barnehage.

var på 1 dagen med tilvenning i dag, gikk veldig greit, men gråt litt når jeg gikk på do - men ga seg så fort han ble tatt opp av barnehagetanta.

er litt i tvil på hva jeg skal gjøre i morgen, fikk beskjed om at jeg kunne prøve å gå litt når han sov, også se hvordan det går.

har 20 min kjørevei til barenhagen - hva hadde dere gjort?

Vår tulle begynner om en uke. Men jeg hadde satt meg på pauserommet til de ansatte bare for å være tilgjengelig.

Her var Mathilde alene i en time andre dagen vi var på tilvenning. Tredje dagen var hun med på samlingstund, spiste der og sov der før jeg hentet henne. Etter det har hun vært der i 4-5 timer om dagen. Hun hyler når jeg går fra henne om morgenen og helt frem til i dag har hun sutra en del gjennom dagen. I dag har hun visst kost seg masse[:)]. Hun gråter hvis de voksne på avdelingen går fra henne, men det er jo ikke så uvanlig i denne alderen.

Jeg har også 20 min å kjøre til barnehagen, men holdt meg i nærheten de første dagene, slik at jeg bare var 5-10 min unna med bil.

Jeg syns du bør prøve å la han være litt alene. Gå en tur i nærheten,sett deg på en cafè (hvis det finnes der) eller lignende. De ringer deg jo hvis det ikke går så bra[:)]. Er jo et positivt tegn at han sluttet å gråte da han ble tatt opp mens du var på do[:)].

Ja, om du ikke har vært litt borte fra han som på pauserommet, enda som banan sier, ville jeg gjort det først[:)]
Det har hvertfall vært rutine i våre barnehager[:)] Det gjorde vi første dagen med storesøster, andre dagen gikk vi fra barnehagen et par timer. Men hun trivdes jo fra første stund, og brydde seg veldig lite om mamma eller pappa var der[;)]

ORIGINAL: Sharon

Er jo litt dumt å legge mens du er der og så er du borte når han våkner.
Da hadde nok jeg fått panikk.
Jeg ville ikke dratt langt første gangen, enig med banan sett deg på pauserommet når han er våken å se hvordan det går først.
Eller i bilen, eller bare gå en liten tur rett rundt der.
Men jeg ville prøvd å gå når han var bevisst tror jeg.

Enig her, her må vi vise tydelig til barna at vi går i starten. Si hade til han, så han forstår at du skal gå, å ikke hjemme dere vekk, så han ikke legger merke til at dere går[:)]

jeg ville gått meg en tur, reist å handla osv...

jeg ser helst at foreldrene er i nærheten, men ikke i barnehagen...
pauserommet vårt ,er egentlig litt vårt hehehehehehhe ;)

om du s kal gå når han sover, eller ikke bestemmer vel litt du selv.
men lytt til rådene fra de ansatte. de har vært gjennom dette noen ganger før ;)

takk for råd [:)]

jeg vil heller ikke gå i fra han, uten å si hadet.. er så vanskelig dette, vil jo bare det beste for han [8|]

når jeg hadde 2.tilvenningsdag i bhg så var jeg borte i ca 1time, da brukte jeg tiden til å ta sol faktisk, gadd ikke reise hjem for så lite. Så skulle de ringe meg om det ble mye grining.

Men nå har gutten min likt å være i barnehagen helt siden dag en da! Han elsker å krabbe rundt med de andre små der. og er veldig trygg type.

nå har jeg gått fra han, de sa de ville prøve litt..
gikk kl 11, fikk beskjed om å komme kl 14, så her sitter jeg da..

må si jeg har en liten klump i halsen [:(]

er normalt at man er borte en del timer tredje dagen, for den fjerde skal kunne være full dag :)

Her var vi sammen med snuppa 2 timer første dagen, var borte fra henne en times tid andre dagen (da satt jeg hos ei venninne i nabolaget) og tredjedagen var hu der fra 10 til 14 :)
Regner med at det er sånn det blir når vi skal kjøre inn Trym også.

Back
Topp