barnehage

janeanett

Forelsket i forumet
Jeg var såvidt innom en tråd her en dag, der det ble litt prat på barnehage..
Må fortelle om dagen vår i går da..

Jeg driver litt med Tupperware, og skulle innom en barnehage med noen barnekopper de hadde bestilt.. Og måtte jo da ta med Theodor..
Dere skulle sett øya hans da vi stoppa... Og når vi kom inn grinda, og han så alle barna og alle lekene...
De største øya.. Og han var helt i hundre..
Jeg fikk han ikke med meg inn i barnehagen engang, han skulle leke i sandkassa..
Jeg gikk inn alene jeg, holdt et lite øye med han gjennom døra da..
Men han brydde seg ingenting om meg, han ville bare leke.. Jeg fikk heldigvis lov til å bli der litt, så vi var med barna og lekte vi.. [:D]
Måtte bære han ut, han skreik litt i begynnelsen kan man si..

Jeg har vært dagmamma for søskenbarnet hans, og en gutt på samma alder, men nå er det bare meg og Theodor alene hele dagen.. Og jeg merker det ikke er bra for Theodor.
Han trenger helt klart andre å leke med.. Men jeg har rett og slett ikke råd til det.. Er avhengig av kontantstøtta, og den hadde det blitt mindre av, og resten hadde gått til å betale barnehagen..

Men så fant jeg noe som heter Åpen Barnehage.. Det er en barnehage her på Gjøvik som er åpen tirsdag og torsdag.. Da kan folk, mødre eller andre, være med, og barna kan leke sammen... Så det skal vi prøve ut så fort som mulig.. [:D]

Jeg ville ikke ha han i barnehage rett etter permisjonen var over, synes det var for tidlig.. Men nå er han så klar han får blitt, så nå må vi prøve dette ihvertfall!!

Så vi gleder oss vi!!! [:D]

Ja, barnehage er bra for barn, stort sett! Jeg er selv pedagogisk leder i en barnehage (permisjon nå da), og vil jo selførgelig anbefale alle å gå i barnehage før de begynner på skolen, men respekterer at andre har andre meninger. Barna er jo tross alt det mest dyrebare vi har i livet vårt, det har jeg merket de siste ukene!

Jeg var innom jobben min i går med min 7 uker gamle sønn. Det var også en opplevelse. Marcus titta rundt seg hele tiden, og var tydelig veldig interessert. Fikk han ikke til å sove, han ville bare se-se og atter se! Det er gøy å observere barn (og spedbarn) når de kommer inn i et rom/arena med andre barn!

Åpen barnehage er et godt tilbud, men ofte trenger barna tid uten foreldrene også, og kanskje foreldrene uten barna??? Det er dumt barnehage er så dyrt. De burde ha puttet kontantstøtten inn for å dekke den høye barnehageprisen, slik at fler hadde hatt råd til dette tilbudet.

Ja, er enig i at den ordningen dems er litt dum.. Alle kunne da fått kontantstøtte selv om barna er i barbehage.. Trenger ihvertfall de ekstra kronene da..

Vi skal søke på barnehageplass neste høst uansett ihvertfall.. Da får vi ikke kontantstøtte så mye lenger uansett.. [;)]
Det som er litt bra med Theodor, er at han er ikke så avhengig av meg når vi kommer bort slike steder.. Er sjelden han bryr seg så mye om hvor jeg er.. Men han vet jo at jeg er der..

Er ganske så herlig å se hvor opprømte og glade barna blir rundt andre barn.. Theodor har ei halvsøster som er her jevnlig, og hun er såååå kjempepopulær.. Og alle søskenbarna selvfølgelig..

Hva med å søke plass i en lekepark da? Koster ikke så mye,og da får han lekt med andre noen timer hver dag.(og du har noen timer fri....)

Jenta vår skal i barnehafe, men ikke for tidlig.. Regner med når hun blir 2-3 år.. De har sinnsykt bra av å komme seg ut å leke med andre barn.. Men vi får se det an etter hvert så hun vokser til når vi føler hun er klar for det[:)]

Lekepark kunne sikkert vært lurt. Men har ikke hørt om det i området her... [8|]

eg jobbet i barnepark i bergen, der bet foreldra 750,- i månaden pr. barn, men det var kun man. ons. fre. og kun frå 10.30 til 14.30, og foreldra måtte ha ei vakt i parken sjølv i månaden..foreldrestyrt park då..men den vart desverre lagt ned, som så mangen andre parker blir, det er synd..
eg kunne godt tenkt meg å drive ein sånn park, det var kjempe kjekt, og så var eg dagmamma i tilegg då, for enkelte barn i parken[:)]

Back
Topp