BARNEHAGE

jabbadabbaduuu!

Elsker forumet
Angklær,mister dere klær konstant i bhg?? Vi har snart mistet er A4 ark på 1 1/2 år til tvillingene, blir så fortvilet og lei[&o] Mangler liksom noe av alle settene deres snart.. og det koster oss og hele tiden måtte kjøpe noe nytt!! Når vi sier fra gir de jo bare faen, rett og slett! Er virkelig foreldre som muligens får det med seg hjem så uærlige at deikke leverer det tilbake? begynnerog lure på om noen stjeler i bhg...[8|] 

Det meste er merket, og mangler det noe i hylla når jeg henter - så etterlyser jeg det med en gang.. Jeg går ikke før klærna er funnet.. som oftest er det lagt i noen andres hyller eller ligger lagt på et "lurt" sted inne på avdelingen..
Har til dags dato kun mistet en vott, og et lammeskinn (som ble tatt fra vogna mens den sto utenfor døra til avdelinga.. festet fast med seler.. [:-]).  Alt annet har kommet til rette enten der og da, eller dagen etterpå etter mer intens leting.

Stor bhg de går i?????

Hvor nøye er du m å merke klærene godt???

Tror ikke vi har mista no. Hender noe er på avveie en stund, men kommer tilbake.

jeg er veldig nøye med å følge med på hva som er i hyllene. spør visst jeg ikke finner noe og legger det i "felleskassa" om det ikke er vår for der blir alt som ingen vet hvem er sitt lagt.

men etter som dette forekommer over alt, vil jeg tro, må det være noen som bare tar...

har mistet en del i forrige bhg'en, men mye kunne jeg for selv ettersom jeg ikke var så himmla flink å huske å skrive navn i nye ting de fikk.....men hadde en plass hvor man kunne henge opp savnet lapper og ting kom som regel til rette igjen!

I den nye bhg har vi ikke så mye utstyr liggende enda, 1 dress, 1 sett ullklær, 2 ekstra par votter og ekstra lue + 1 sett skifteklær....enkelt å holde styr på ettersom de har store skap i garderoben med alt av klær i + 1 knagg i yttergang for kjeledresser og sko... desto ferre plasser å passe på, jo enklere er d å ha kontroll synes jeg!

Alle klærne blir merket, og de går jo i stor bhg med 3 avd. med 18 unger på deres avd. Nytter ikke og leite etter det der og da pga det er søkk borte[8|] Tvillingene er ofte de siste som blir hente tpga avstand til barnehagen og jobben til mannen så da kan jo hvem som helst ha plukket med seg ting[>:] Mannen sier det er helt kaos der borte og at klærne ligger slengt overalt.. Som inne på avd, andre avd, ute i gangen, gulvet eller rundt på benkene..[&o]

Har ikke mistet noe enda. Har heller ikke merket noen av klærene. Men så har hun ikke gått så lenge i bhg. da(begynte i midten av januar[8D])
En gang glemte jeg å ta med ullgenser/fleecegenser/TYKK jakke til snuppa, og da fikk hun låne en annen sin. Gidde den tilbake 2 dager etterpå(glemte det den første[8D]) da selvfølgelig. Men kan tenke meg at det er noen som glemmer eller rett å slett ikke gidder å levere dem tilbake.

Er ikke enkelt og holde styr påklær der pga de bruker skift så og si hver dag.. Og selv om de har skift i kurven sin kommer de hjem med barnehagens låneklær[:@] Innmari plagsomt!!

Jeg tørr snart ikke bruke dyre eller skikkelige klær på de der borte.. Til og med ullundertøyet de fikk til jul har blitt borte, noe de hadde på seg da de dro i bhg[8|] Bukser, gensere, boxere, sokker, stikkesokker, votter, ullundertøy, stilonges osv er borte..

tror jeg ville tatt det opp med bhg hvis det er kaotiske tilstander i garderoben..
hos oss må barna lære å henge opp tøyet på sin plass når de kler av seg selv, de får ikke lov til å bare slenge det på gulvet..

noe av problemet er at det er fri tilgang til garderoben fra avdelingen - og enkelte dager er det noen barn som har et raid og drar ut klær fra alle hyller og knagger.. foreslo at de satt opp en grind, men de mente barna var så store at de ikke trengte det.. [:-]

Nårvi tar detopp med bhg driter de i det.Kommer bare med en masse unnskyldninger[:@] Men snart skal vi ha et foreldremøte der borte og da skal jeg lekse fra meg[>:]

ORIGINAL: Løveunge05

Har faktisk ikke mistet noe enda, alt er kommet tilbake.

Merker du alle klær? Leter du etter dem selv? Du kan lage en lapp og legge i hyllene til alle foreldre og be dem sjekke etter det du mangler.

Jeg har som følger i sekken :
-2 truser
-2-4 par sokker
-2 gensere
-2 bukser
-1 sett ullundertøy
-2 par votter
-1 ulldress
-1 sett strikket ullsett

Tar med meg alt dette hjem når jeg henter poden - da har jeg kontroll. Og tar ut og oppi sekken på votter og ullklær etter vær og temp. Nå er de i tillegg flinke på basen til mitt barn, men det hender jo at vottene feks dukker opp på andre baser

Og alt skiftetøy han har i sekken er avlagte klær. Feks når vi må opp en str i klær, så er de gamle klærne skiftetøy. Da er det ikke fullt så farlig hvis noe skulle forsvinne. Kjøper aldri nytt for å ha i skiftetøy.

Hver fredag tar jeg med ALT de har i bhg hjem og går igjennom alt..

Har ikke noe problem med det.
Men jobber tilvanlig i bhg og ser at det er foreldre som får med seg ting hjem som de bare legger bort som de ikke tenker over så dukker det opp etterhvert det som er savna. Jeg pleier altid og spørre andre eller lete etter ting når noe mangler hos barna.
Men hadde jeg vært deg hadde jeg skrivi en lapp og hengt opp jeg.
er så kjedelig når så mye skal bli borte!

ORIGINAL: Karla

har ikke mistet en eneste ting, hun går i en stor barnehage med over 100 unger... alt merkes, hender at det er en vott eller en lue som ikke er der når jeg henter, men det dukker bestandig opp iløpet av 1-2 dager.

Her er det langt i fra 100 unger.. 2 store avd med 18 unger per og en liten med 9 unger.. Men det som er rart og er at guttene er små i vekts og ingen av de i bhg på de store avd passer deres klær[8|]

Jeg merker alt, ned til hver minste lille sokk, og har ikke på 16mnd mistet noe, bank i bordet![:D]
Det har hendt at noe har manglet i hylla ved henting, men personalet er alltid utrolig hjelpsomme og leter rundt til vi finner det![:)] Og det som mangler da, er som regel noe snuppa har tatt av seg og lagt fra seg ett eller annet sted. Vi er kjempe fornøyde, og vi går i drammens største bhg, er alltid kontroll der![:)]
Høres utrolig useriøst ut i deres bhg[&:]

gjør som jeg gjorde..forlang at en ansatt går sammen med deg og gå igjennom ALLE sine hyller og leit...
hvis du ikke finner tøyet og dere skal ha foreldremøte snart hadde jeg reist meg opp og snakket til alle sammen og evt delt ut en liste med hva som var savnet...
da dukker det nok snart opp skal du se...[;)]

jeg gikk igjennom ALLE hyllene i barnehagen og leitet etter ett par helt nye votter,ullsokker,buff,og to pr vanter til snuppa og fant igen noe men ikke alt...
dette er en barnehage med 90 barn..og de har ett problem med at noen unger har det litt morro med å dra ut andre sie ting osv..og det kan jo hende dine barn er som min,distre da de kler av seg og legger det feil..

jeg merker ALLTID tøyet med to merkelapper som jeg stryker på..

You must log in or register to reply here.
Back
Topp