Barnehage

nesco

Elsker forumet
Tenkte å høre litt her inne hva dere mener for noe...

Saken er den at eldstemann har gått i en liten bha siden litt før han ble 2 år. Jeg er kjempe fornøyd med bhg, og det er ei venninne som eier/er førskolelærer der så det er ekstra trygt syntes jeg. MEN saken er den at nå når minsten også skal begynne i bhg så er det flere som har sagt til meg at de ikke burde gå i samme bhg/evt på hver sin avdeling (men i denne bhg er det kun 1 avd med 8 barn) Orker ikke ha dem i 2 forskjellige bhg, men da er alternative å ha ny bhg til begge (og da måtte velge en 2 avdelings bhg) eller å ha dem i samme.

Hva mener dere om å ha barna i samme bhg?

Jeg ser jo at det kunne vært heldig for dem å ha vært på hver sin avdeling ettersom de har godt av å være seg selv uten at broren er der hele tiden.. (gjelder kanskje mest han på 4 år som sikkert vil bli fotfulgt av han på 2 år. Vet at han eldste liker å leke i fred med fetteren som er 10 mnd eldre), men uff er jo dumt å ta eldstemann ut av en bhg han er vant med og vi er fornøyde med.

Ka dokke tru????

Jeg vet jeg ikke vil ha mine to på same avdeling.
Synest den elste kan få litt fritid uten litlebror rundt seg heila tida.

har prøvd ut begge deler med mine nå, først gikk de på samme avd og d gikk kjempebra! de delte avdelingene (var 2 sammen) i 3 grupper etter alder...var også obse på å skille de litt.
Nå går de i samme bhg men på forskjellig avd, er basebarnehage så de er mye sammen enda men ikke hele tiden!
For meg hadde d ikke gjort noe om de var på samme avd enda, men snuppa fikk komme på storbarn ettersom hun fyller 3 om 3mnd....

jeg hadde hvertfall hatt de i samme bhg. her hos oss går de i hver sin avd, men blir vel samme snart.

skal de gå i den bhg hele tiden? helt til skolealder?

viktig å kjenne noen før de begynner på skolen. så det på jobb i fjor, alle unntatt ei skulle begynne i samme klasse. var en ekstra trygghet for de som skulle begynne i lag, hun andre bare grudde seg.

ikke lett dette, men vil jo det beste for barna[:)]

ORIGINAL: MaRtE:)

jeg hadde hvertfall hatt de i samme bhg. her hos oss går de i hver sin avd, men blir vel samme snart.

skal de gå i den bhg hele tiden? helt til skolealder?

viktig å kjenne noen før de begynner på skolen. så det på jobb i fjor, alle unntatt ei skulle begynne i samme klasse. var en ekstra trygghet for de som skulle begynne i lag, hun andre bare grudde seg.

ikke lett dette, men vil jo det beste for barna[:)]

Er meningen å ha dem i bhg frem til skolestart ja, så enten kan men bytte nå eller siden.. Den bhg som han går i nå kommer ikke inn under vår skolekrets, så han begynner ikke sammen med noen fra bhg på skolen, men fetteren hans og tremenningen begynner mest sannsynelig i samme klasse som eldstemann.

Tenker litt på dette om de vil "gå opp i hverandre hele tiden" hvis de går i samme bhg, og er sammen hjemme.
Blææææ, ikke helt lett å finne ut av hva som er best.

dytt

dyyyyyyyyyyyyyyytttttttttttttt

synes det er supert og ha de i samme bhg,de lærer og leke bedre sammen og minste jenta føler seg litt tryggere og storebroren passer litt extra godt på[:D]
de går på hver sin avd,men er ofte i lag,til neste år skal hu flytte inn på hans avd[:D]

Vi har prøvd begge deler.. først gikk de på hver sin avdeling (eldste på storbarn avdeling og minsten på småbarnsavdeling), og minsten mistrivdes sterkt.
Da vi flytta så bytte vi barnehage til en barnehage som har 0-6 års baser og begge guttene havna på samme base. De stortrivdes begge to og det var veldig praktisk syns vi. Ha de samme folkene å forholde seg til når det gjalt begge guttene.

jeg har jobbet i noen barnehager, og har hatt mange søskenpar på samme avdeling uten at det noen gang har vært et problem. i den jeg jobber i nå har vi to søstre på 2 og 4 år som leker godt sammen og synes det er fint å ha hverandre. noen ganger blir det litt mye for hun på 4, men da sier hun fra til søstra. i tillegg prøver vi voksne å følge litt med på når det begynner å bygge seg opp, slik at begge får være med sine venner alene. dessuten har vi aldersinndelte grupper 3 dager i uka, og da er de fra hverandre i hele kjernetida.

Isa og Thia skal gå i samme bhg og på samme avdelig...og Isa gleder seg masse til lillesøster kommer!!!

Back
Topp