Barnehage..?

TsumTsum

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Novemberfnuggene 2023
Hva tenker dere? :) Barnehagene åpner 20.april, men vi vet jo ikke helt hvilke tiltak som blir satt inn enda. Kanskje blir det bare åpnet opp for noen korte dager i uken per barn (?).
Men tenker dere å ha barna deres i barnehage, nå som det nærmer seg termin? Eller er det noen som tenker at det er best å holde de hjemme, så alle holder seg friske til fødsel?
Forstår at noen er i risikogruppe, og da sterkt blir anbefalt å holde barn hjemme.

Ingen hysteri her altså, jeg er bare nysgjerrig på å høre flere synspunkt :)
 
Ingen av oss i familien er i risikogruppene, men vi er likevel veldig i tvil om hva vi burde gjøre. Jeg har for øvrig skjønt at noen fastleger rundt omkring definerer gravide som i risikogruppe, veldig dumt at det ikke praktiseres likt i Norge.

Vi vurderer å holde barnet hjemme fra bhg fram til fødsel for å redusere risikoen for at far blir smittet av et eller annet, og kan bli med på fødsel. I tillegg er det jo selvfølgelig gunstig at ikke jeg blir smittet av noe heller. På en annen side så er det ikke akkurat optimal lading av batteriene å ha et lite barn hjemme på heltid mens pappa jobber fulltid. Jeg har null energi til å få fikset og gjort klart på kveldstid etter legging, så det optimale hadde vært å ha noen timer for seg selv på dagen.. Usj, jeg er så i tvil jeg.
 
Her holder vi hjem til etter fødsel. Antar vi i hvertfall holder henne hjem til storebror begynner på skolen (5klassing så ikke noe dato enda)
 
Ingen av oss i familien er i risikogruppene, men vi er likevel veldig i tvil om hva vi burde gjøre. Jeg har for øvrig skjønt at noen fastleger rundt omkring definerer gravide som i risikogruppe, veldig dumt at det ikke praktiseres likt i Norge.

Vi vurderer å holde barnet hjemme fra bhg fram til fødsel for å redusere risikoen for at far blir smittet av et eller annet, og kan bli med på fødsel. I tillegg er det jo selvfølgelig gunstig at ikke jeg blir smittet av noe heller. På en annen side så er det ikke akkurat optimal lading av batteriene å ha et lite barn hjemme på heltid mens pappa jobber fulltid. Jeg har null energi til å få fikset og gjort klart på kveldstid etter legging, så det optimale hadde vært å ha noen timer for seg selv på dagen.. Usj, jeg er så i tvil jeg.
Akkurat mine tanker! :) Men jeg har også tenkt på 3-åringen min som trenger litt tid til å venne seg til overganger. Han har allerede vært hjemme fra barnehagen noen uker, og det står i så fall igjen mange uker.. I tillegg til den store omveltningen å bli storebror, så kommer det også til å være mange uker siden han har vært i barnehage, når han starter på igjen en god stund etter fødsel. Kanskje et par korte dager i uken nå før fødsel hadde gjort seg? :bored:
Men som deg; jeg er også veldig i tvil.
 
Vi skal absolutt sende i barnehagen! Jeg trenger den tiden alene på dagtid til å få ting klart og slappe av. De siste ukene har vi vært avhengig av svigermor for å få dagene til å gå opp.
Og blir man smittet, så blir man smittet. Det kunne like gjerne ha vært etter en tur på butikken som å sende i barnehagen :)
 
Vi skal absolutt sende i barnehagen! Jeg trenger den tiden alene på dagtid til å få ting klart og slappe av. De siste ukene har vi vært avhengig av svigermor for å få dagene til å gå opp.
Og blir man smittet, så blir man smittet. Det kunne like gjerne ha vært etter en tur på butikken som å sende i barnehagen :)

Det synes jeg var en rasjonell måte å se det på! Får meg til å helle mot å sende barnet i bhg :happy:
 
Min blir så definitivt sendt i barnehagen. Får bare håpe mannen får blitt med på fødsel før han blir smittet av noe. 20.april er første dag av permisjonen. Etter en periode med hjemmeskole og hjemmebarnehage trenger jeg tid uten minstemann til å finne igjen gulvet i leiligheten. Litt usikker på når jeg så det sist, men helt sikker på at når jeg endelig finner det igjen, så trenger det en vask:hilarious: Krysser fingrene for at det ikke blir fødsel før termin. Litt hviletid før fødsel vil være flott å få tid til. Eldste min er 5.klassing, men hjemmeskole med bare én unge bør jo være veldig lite krevende sammenliknet med 3 hjemme og én i magen.
 
Her blir 2 åringen hjemme. Mannen har hjemmekontor, og jeg har kronisk høyt blodtrykk så regnes som og være i risikosonen .

jeg er egentlig lettet for at jeg kan ha minsten hjemme , spent på å se utviklingen i smittetilfeller ukene etter skole og barnehage åpner igjen.
 
Her trur eg nok at to-åringen vert heime, mest sannsynlig. BHG er vel ei sikker smittebombe, enten av det eine eller andre og no er han i så fin form at eg har ikkje lyst til å begynne med snørr og i verste fall korona. viser det seg at det er få unger der (liten BHG i utgangspunktet) kan det vere me lar han gå litt så han får vere med jevnaldrende, men er redd for at han blir smitta. Må nesten sjå det an korleis BHG tenker å løyse det.
 
Synst det er såå vanskelig. Jordmor sier at barn blir fort syke av å ha vært så lenge hjemme og typ forkjølet etter eg par dager. Og redd far får det. Samtidig trenger jeg hvile før nytt barn i hus. Så vi får se hvordan de har tenkt å løse det.
 
Onsdag 4.mars fikk første unge på avdelingen til minstemann hånd-, fot- og munn-syke. Da var barnehagen godt igang med ekstra hyppig håndvask, vasking av leker, og mange andre smitteverntiltak pga corona. Likevel var det bare 6 av 14 unger i bhg mandag 9.mars. Det sier i mine øyne at det ikke nytter å hindre smitte på småbarnsavdeling.
 
Mine skal i bhg så lenge vi alle er friske.
 
Jeg teller ned dager til bgh åpner! Jeg trenger hvile før fødsel og å løpe etter en på 2,5 år med bekkenløsning fra helvete har ikke vært lett! I tillegg kan ikke mannen eller andre i familien hjelpe så mye pga alle er i samfunnskritisk jobb og våronn og alt skjer på en gang! Blir vi smittet så blir vi det, bor heldigvis på en liten plass med få registrert smittet så satser på at det går bra.
 
Back
Topp