Barnehage

Rina

Blir kjent med forumet
Når må vi med januarbaby søke barnehageplass hvis vi vil prøve å komme inn på løpende opptak? Vi ønsker å ha jenta vår i barnehage rundt årsskifte, men har jo ikke krav på plass før august ‘19. Må vi da søke før 1.mars (i morra), for å prøve å komme inn, eller må vi vente med å søke? Bor i Oslo. Noen som kan dette?

Spurte svigerinna mi som er styrer o en bhg her, og hun sa at om jeg skulle ha plass i januar måtte jeg søke innen oktober, men kunne fint søke nå til 1.mars.

Men det er Namsos da. Usikker på om det samme gjelder andre steder.. noen har jo to opptak også..

Vi får garantert plass grunnet søskenprioritering

Spurte svigerinna mi som er styrer o en bhg her, og hun sa at om jeg skulle ha plass i januar måtte jeg søke innen oktober, men kunne fint søke nå til 1.mars.

Men det er Namsos da. Usikker på om det samme gjelder andre steder.. noen har jo to opptak også..

Vi får garantert plass grunnet søskenprioritering

Ok, skader kanskje ikke å sende inn en søknad i kveld da! Så lite info på kommunens nettside

Her bør ein søke innen 01.mars, meeen fleire barnehagar har ein plass ledig så her er det som regel ikkje noko problem.

Vi har søkt nå, sånn for sikkerhetsskyld. Har vel fortsatt ingen garanti for plass da, men.. håper det ordner seg :)

Jeg har søkt, men vi skal ha plass fra august 18. Lillegull er født 2.des siden han kom lenge før tiden

Skader ikke å søke tidlig ;) Vi søkte da lillegull var 7 dager. Ligger nå øverst på ventelisten, så lurt å søke tidlig :)

Vi har søkt. Har søkt om plass fra januar, men er ingen garanti for at vi får plass. Hvis det ikke går blir nok samboeren hjemme i ulønnet permisjon frem til august 2019 (han har mest lyst foreløpig).

Vi har søkt fra januar.

Hvis en får avslag/søker for sent, så er det likevel mulig å stadig spørre rundt i barnehagene. Blandt annet kan det fint være mulig å få plass på sommeren i den barnehagen man får plass på til høsten.
Ei venninne fikk plass i mai feks. Da ble det ikke så lang ulønnet perm.

Vi har søkt om plass fra januar 2019, da skal jeg tilbake i jobb så får vi se hva vi får :-) Mulig mannen tar ut sin permisjon da men vi har det litt åpent enda siden han jobber freelance.

Kommer til å søke om høsten til plass fra januar. Bor på landet og det skal godt gjøres at det blir fullt i barnehagen her, dessuten må plutten få plass for at jeg skal komme på jobb igjen i samme barnehage :p

Glemte hele fristen jeg[emoji85] men har ikke så mye å si siden vi ikke skal ha plass før mars 2019

Her skal vi søke 3månder før vi ønsker plass ved løpende inntak, ønsker plass fra 1.februar, så håper det ordner seg :rolleyes:

Back
Topp