Barnehage

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Har dere søkt barnehageplass? Jeg fikk gjort det i dag. Helt merkelig, er jo nesten et helt år til hun skal begynne :p

Jeg er litt usikker på når hun skal begynne i bhg. Hvis det er mulig tror jeg ikke hun skal det før august 2017 :) syns uansett det er evig lenge til :-P

Søkte uka etter han kom til, merkelig følelse å søke barnehageplass til en liten baby som er knappe en uke, og som ikke skal i barnehagen før nyttår!

Søkt! Håper på oppstart når hun er 1 år, men tviler på at hun får plass før august 2017 :(

Vi skal søke barnehage men hvet ikke hvem vi skal velge så vi må hente noen opplysninger

Vi har full barnehagedekning i kommunen, så her haster det ikke. Er alltid plass, så kan søke når som helst på året. Tror ikke babyen begynner før august 2017 uansett....

Har søkt ja. Lurt å gjøre det tidlig så man havner øverst på lista☺️ Vi ønsker plass fra mars 2017, men er jo ikke prioritert før august, men krysser fingrene☺️

Her kan vi ikke søke på det ordinære opptaket dersom han ikke skal starte i august.. Det er et løpende opptak i tillegg da. Vi håper på å få plass fra jan/feb 2017 :-)

Har søkt ja. Lurt å gjøre det tidlig så man havner øverst på lista☺️ Vi ønsker plass fra mars 2017, men er jo ikke prioritert før august, men krysser fingrene☺️
Det er dessverre sånn at det ikke spiller noen rolle når du søker. Plasser tildeles etter koder som gir fortrinn, deretter fødselsdato.

Det står nå at det er lurt å søke tidlig og komme høyt oppå "lista". Men ikke vet jeg☺️
Svigermor er god venn med ei som sitte på inntakskontoret så vi har alltid tullet med at det er en fordel, hun sier ikke noe om det selv da når folk spør om hun prioriterer etter kjente, det må jo finnes plass uansett, men lov å håpe!

Det står nå at det er lurt å søke tidlig og komme høyt oppå "lista". Men ikke vet jeg☺️
Svigermor er god venn med ei som sitte på inntakskontoret så vi har alltid tullet med at det er en fordel, hun sier ikke noe om det selv da når folk spør om hun prioriterer etter kjente, det må jo finnes plass uansett, men lov å håpe!
Tror dette kommer an på kommunen du bor i :-) I kommunen jeg bor i spiller det ingen rolle når man søker, plassene tildeles etter fødselsdato/søskenprioritet osv. I kommunen jeg jobber tildeles plassene etter når man søker. Så er nok litt ulik praksis :-)

Ikke søkt for planen er at jeg skal være hjemmeværende en god stund , men om det ikke blir så har vi private barnehager her som er lett å komme inn i:) fordelen med å bo på små plasser sikkert :)

Vi har full barnehagedekning i kommunen, så her haster det ikke. Er alltid plass, så kan søke når som helst på året. Tror ikke babyen begynner før august 2017 uansett....

Samme her vi bor. Så her søker vi når vi ønsker at hun skal begynne. :)

Ikke søkt enda. Er hjemmeværende og storesøster på 2.5 år er hjemme enda også. Er desverre ikke mulig med annenhver dag bhg her vi bor. Så det minste er vel 60 eller 70% som går på antall timer pr dag. Så her må man betale for bhg mandag til fredag. Ganske teit siden planen vår var 50%.

Søkte plass i dag :-)

Back
Topp